سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زیر تیغ جراحی برای چهره ای ایده آل/ جرایم سنگین برای متخلفان امور پزشکی در کردستان اعمال می شود

سالانه تعداد زیادی از مردم هزینه های گزافی برای انجام جراحی های زیبایی صرف می کنند و برای داشتن چهره ای ایده آل زیر تیغ جراحی می روند، اما در این میان با افزایش تقاضای این جراحی ها، برخی مراکز با دخالت غیرمجاز سلامت مردم را به خطر می اندازند.

در سال‌های اخیر، زیبایی معنای اصلی خود را از دست داده و تلفیق زیبایی با دستاورد های پزشکی و صنعتی، افزایش این گونه عمل ها را به همراه داشته است.

اگرچه این جراحی ها بی خطر نیستند اما آمار این گونه جراحی‌ها هر روز به در میان مردم به خصوص جوانان بیشتر شده  است و برای دست یای به چهره ایی ایده آل زیر تیغ های جراحی می‌روند.

سالانه هزینه های گزافی در کشور  صرف جراحی های زیبایی‌ می‌شود و به جراحی های جدیدی همچون جراحی  پلک و قرنیه کشیده شده است.

با این اوصاف نظارت بر مراکز جراحی های زیبایی بیش از پیش باید مورد توجه باشد علاوه بر آن  بسیاری از مراکز آرایشی نیز اقدام به انجام امور زیبایی کرده اند که تخلف محسوب می شود.

با افزایش تقاضا برای این گونه جراحی ها، پزشکان نگران تاثیرات این جراحی‌ها بر سلامت و هویت افراد هستند و توصیه اکید دارند مردم جراحی های خود را در مراکز مجاز و با مواد معتبر انجام  دهند.

اعمال جرایم سنگین برای دخالت غیرمجاز در امور  پزشکی

 رئیس اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این خصوص می گوید: نظارت بر مراکز پزشکی و آرایشی به صورت مستمر توسط تیم مشترک تعزیرات و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی در حال انجام است و براساس قانون برای هرگونه دخالت غیرمجاز در امور پزشکی جرایم سنگینی در نظر گرفته شده است.

حمید یوسف زاده با تأکید بر اینکه در گذشته مبالغ جرایم برای این گونه تخلف‌ها بازدارندگی کافی را نداشت، گفت: براساس قانون جدید ابلاغی، میزان جرایم برای تخلفات غیرمجاز و دخالت در امور پزشکی در مرحله اول، از پنج میلیون تومان به مبلغ ۵۸۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: در صورت تکرار تخلف برای بار دوم، مبلغ جریمه تا یک میلیارد و ۱۶۰ میلیارد تومان قابل افزایش خواهد بود.

رئیس اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه توسعه خدمات زیبایی به عنوان اولویت دانشگاه نیست، افزود: این دانشگاه در راستای صیانت از حقوق بیماران و مدیریت این مسئله نظارت بر عملکرد مراکز زیبایی رابه عنوان وظیفه و اولویت خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه انجام خدمات زیبایی باید توسط مراکز خاص و رشته‌های مورد تایید باشد، گفت: با افزایش تقاضا دیگر امکان ارائه خدمت به این نحو وجود نداشت و با هماهنگی‌های صورت گرفته پزشکان عمومی و برخی از رشته‌های تخصصی نیز مجاز به انجام جراحی‌های زیبایی سرپایی هستند.

یوسف زاده تاکید کرد: این گونه جراحی‌ها به دلیل وجود مجوز، به صورت مستمر نظارت و بررسی می‌شود .

یوسف زاده  توصیه کرد مردم سعی کنند از انجام جراحی‌های زیبایی غیر ضرور پرهیز کنند و در صورت مراجعه حتما جراحی‌های خود را در مراکز مجاز انجام دهند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.