سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانی‌ها در بیش از ۱۵ هزار پرونده صلح و سازش کردند

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: مجموع پرونده‌های وارده به شورا‌های حل اختلاف استان کرمان در بهار ۱۴۰۳، ۵۷ هزار و ۵۷۷ فقره پرونده بوده است.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی نسبت مصالحه در پرونده‌های قابل صلح و سازش شورا‌های حل اختلاف استان را در بهار ۱۴۰۳، ۴۲ درصد اعلام کرد و گفت: از ابتدای سال، ۱۵ هزار و ۴۰۲ فقره پرونده با میانجیگری کارکنان شورا‌های حل اختلاف منجر به صلح و سازش شده و از مراجعات افراد به محاکم و دادسرا‌ها جلوگیری به عمل آمده است.

وی با اشاره به فعالیت هزار و ۲۷۰ نفر در ۳۱۸ شعبه شورای حل اختلاف، افزود: با تلاش کارکنان شورا‌های حل اختلاف بیش از ۵۷ هزار پرونده در بهار ۱۴۰۳ مورد رسیدگی قرار گرفته و مختومه شده اند.

رئیس شورای قضایی استان کرمان تصریح کرد: هر چه دستگاه قضایی بتواند از ظرفیت‌های مردمی و نهاد‌های مردم نهاد برای حل و فصل اختلافات و ترویج فرهنگ عفو وگذشت بیشتر استفاده کند به سمت ایجاد تحول و توسعه خدمات رسانی قوه قضائیه حرکت خواهد کرد.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال به طور متوسط ۹۴ درصد از اوراق قضایی به صورت الکترونیکی به مخاطبین ابلاغ شده که نقش بسزایی درسرعت بخشیدن به رسیدگی‌ها، حل و فصل سریع دعاوی و کاهش موجودی شعب شورای حل اختلاف ایفا می‌کند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان بیان داشت: یکی از بارزترین نماد‌های صلح و سازش مربوط به شورا‌های حل اختلاف ویژه زندان است که در صورت حمایت همه جانبه می‌تواند موجب کاهش اطاله دادرسی، سرعت بخشی به رسیدگی، کاهش جمعیت کیفری و حبس زدایی شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.