سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری از ۴۱ پروژه گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌‌دستی در آذربایجان غربی

با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ۴۱ پروژه گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌‌دستی در آذربایجان غربی به بهره برداری رسید.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی که به منظور بهره برداری همزمان  از ۴۱ پروژه گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌‌دستی ترتیب یافته بود گفت: آذربایجان غربی الگوی گردشگری و فرهنگی در کشور به شمار می‌رود که باید این امر تبیین شود.

سیدعزت الله ضرغامی افزود: در این استان شاهد زندگی مسالمت آمیز اقوام و پیروان ادیان و مذاهب در کنار هم هستیم که این امر الگویی بی نظیر است.

وی اضافه کرد: یکی از زیبایی‌های آذربایجان غربی، وجود قومیت‌های مختلف است که البته با نگاهی متحدانه در کنار هم زندگی می‌کنند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: امروز در بازدید از ۲ کلیسا، یکدلی و همدلی مردم آذربایجان غربی را دیدیم که بسیار خرسندکننده بود.

ضرغامی با بیان اینکه دولت سیزدهم با نگاه ویژه شهید آیت الله سیدابراهیم رییسی، توجه ویژه‌ای به حوزه میراث فرهنگی داشت، ادامه داد: در این دوره از بزرگان حوزه میراث فرهنگی در سه دوره تجلیل کردیم که بار‌ها از سوی رییس جمهور شهید به عنوان الگو مطرح شد.

ویی با اشاره به تلاش‌های شبانه روزی مدیران و مسوولان به ویژه رییس جمهور شهید برای رفع مشکلات و توسعه کشور گفت: وجود نیت الهی این خدمات را ارزشمند می‌کند.

در این مراسم به صورت وبیناری،  ۴۱ پروژه گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌‌دستی در مناطق مختلف استان آذربایجان غربی به دست وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به بهره برداری رسید.

به گفته مدیرکل  آذربایجان غربی این طرح ها چندین مهمان خانه و اقامتگاه بوم گردی، سفره خانه سنتی، مراکز آب درمانی، مرمت و محوطه سازی آثار تاریخی و سرویس های بهداشتی را شامل است و برای اجرای این طرح ها  ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مرتضی صفری ادامه داد: با بهره برداری از این طرح ها برای ۱۱۱ نفر زمینه اشتغال فراهم شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.