سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خانه صنایع دستی ارومیه الگویی برای سطح ملی

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: راه اندازی خانه صنایع دستی آذربایجان غربی، گره زدن تاریخ و هنر به همدیگر است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صبح امروز در بازدید از مدرسه هدایت ارومیه که به خانه صنایع دستی آذربایجان غربی تبدیل شده است، اقدام قابل توجه صورت گرفته برای راه اندازی خانه صنایع دستی آذربایجان غربی در مدرسه هدایت ارومیه را گره زدن تاریخ و هنر به همدیگر دانست و گفت: این امر می‌تواند الگویی برای سطح ملی و دیگر استان‌های کشور باشد.

سیدعزت الله ضرغامی افزود: راه اندازی این خانه‌ها از برنامه‌های وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است که می‌تواند در توسعه این بخش بسیار موثر باشد.

وی اضافه کرد: معرفی تولیدات هنرمندان فعال در حوزه صنایع دستی، ظرفیت‌های استان‌ها در این بخش و همچنین ایجاد جاذبه گردشگری مناسب از جمله مهمترین نتایج راه اندازی این خانه‌ها به شمار می‌رود.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: راه اندازی این خانه‌ها در اماکن تاریخی بر جذابیت آن می‌افزاید و می‌تواند در شناساندن ظرفیت‌های گردشگری نیز بسیار موثر باشد.

ضرغامی در سفر یک روزه به آذربایجان غربی ضمن بازدید از مدرسه هدایت ارومیه، از خانه انصاری نیز بازدید کرد و در جریان طرح مرمت و بازسازی این خانه قرار گرفت.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین در ابتدای سفر به ارومیه از قلعه تاریخی بدلبو ارومیه بازدید کرد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از طرح مرمت وبازسازی قلعه بدلبو ارومیه بازدیدکرد.

قلعه بدلبو متعلق به دوره قاجار است که قرار است پس از مرمت و بازسازی به اقامتگاه بوم گردی تبدیل شود.

این طرح از پیشرفت ۴۰ درصدی برخوردار است.

 قلعه بدلبو «بدربو» یا «بدیرلی»، قلعه‌ای دیرینه می‌باشد که در چهارده کیلومتری جاده سرو و در محال نازلو‌چای واقع شده است. احتمالاً این قلعه در دوره حکمرانی شجاع الدوله و مقارن با سلطنت ناصرالدین شاه در دوره قاجار ساخته شده است.

 تعدد قوس‌های موجود در معماری قلعه، آن را از سایر بنا‌های آذربایجان غربی متمایز ساخته است. بدلبو نام یکی از طایفه‌های افشار و نام روستایی است که این طایفه در آن ساکن اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.