سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۵۰۰ میلیارد تومان برای درمان افراد تحت پوشش تامین اجتماعی قم هزینه شد

مدیر درمان تامین اجتماعی قم گفت: در یک سال گذشته یک هزار و ۵۶۱ میلیارد تومان برای درمان مستقیم و غیرمستقیم افراد تحت پوشش تامین اجتماعی در استان هزینه شد.

سید مهدی محصل روز سه‌شنبه به مناسبت هفته تامین اجتماعی با ارایه عملکرد یک سال گذشته، گفت: از این مبلغ، ۵۳۱ میلیارد تومان برای درمان مستقیم و یک‌هزار و ۳۰ میلیارد تومان برای درمان غیرمستقیم هزینه شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی قم اضافه کرد: پارسال ۲ میلیون و ۴۰۷ هزار و ۴۴۲ بار مراجعه به مراکز درمانی ملکی تامین اجتماعی در قم صورت گرفته که ۲ میلیون و ۳۹۶ هزار و ۲۳۹ به صورت سرپایی و ۱۱ هزار و ۲۰۳ مورد نیز بستری بوده است.

او ادامه داد: ضریب اشغال تخت در بیمارستان امام رضا (ع) قم در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۱ به ترتیب ۷۴.۱ و ۷۴.۲۵ درصد بوده است.

محصل گفت: بستری ۱۵ درصد از بیماران استان در سال گذشته در بیمارستان امام رضا (ع) صورت گرفته است.

مدیر درمان تامین اجتماعی قم بیان کرد: پارسال ۲ هزار و ۹۳ زایمان در بیمارستان امام رضا صورت گرفته که این رقم در سال ۱۴۰۱، یک‌هزار و ۸۹۳ مورد بوده که ۱۰ درصد رشد نشان می‌دهد.

مدیر درمان تامین اجتماعی قم با بیان این‌که پارسال ۶۴ هزار و ۴۱۶ بیمار در مراکز طرف قرارداد بستری شدند، افزود: ۷۱۶ مرکز درمانی طرف قرارداد با مدیریت درمان استان قم هستند که شامل هشت بیمارستان، ۱۷۱ داروخانه، ۲۷ آزمایشگاه، ۳۸ فیزیوتراپی، سه سی‌تی‌اسکن، ۳۶۶ پزشک و ۱۰۳ مرکز دیگر طرف قرارداد است.

مدیر درمان تامین اجتماعی قم عنوان کرد: ساخت انبار دارویی و بایگانی راکد مدارک پزشکی، ساخت درمانگاه تخصصی، استانداردسازی فضای بلوک زایمان، راه‌اندازی بخش ام آرآی و احداث مجتمع رفاهی ورزشی برای کارکنان از جمله برنامه‌های توسعه مدیریت درمان تامین اجتماعی قم بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.