مدیرکل تامین اجتماعی قم گفت: ۸۵۰ هزار و ۲۴۶ نفر معادل ۵۹ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

سید علی موسوی مدنی روز سه‌شنبه به مناسبت هفته تامین اجتماعی گفت: ۴۱۰ هزار و ۳۷۸ نفر بیمه شده اجباری هستند که شامل ۱۵۸ هزار و ۲۳۸ بیمه شده اصلی و ۲۵۲۵ هزار و ۱۴۰ نفر تبعی هستند.

 مدیرکل تامین اجتماعی قم  اضافه کرد: ۲۰ هزار و ۸۴۷ بیمه شده حرف و مشاغل آزاد، ۹ هزار و ۹۶۵ بیمه شده اختیاری، ۱۰ هزار و ۹۸۰ بیمه شده راننده، ۱۳ هزار و ۶۱۱ بیمه شده ساختمانی و سه هزار و ۶۱۵ بیمه شده قالیباف از جمله گروه‌های بیمه شده تامین اجتماعی هستند.

 مدیرکل تامین اجتماعی قم  با بیان این‌که ۱۱۶ هزار و ۷۷۲ نفر بازنشسته و مستمری‌بگیر اصلی و تبعی تحت پوشش بیمه هستند، ادامه داد: ماهانه بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان برای اجرای تعهدات بیمه‌ای و درمانی پرداخت می‌شود که شامل ۵۰۰ میلیارد تومان برای تعهدات بلندمدت، ۲۵ میلیارد تومان تعهدات کوتاه مدت و ۱۸۰ میلیارد تومان برای تعهدات درمانی است.

موسوی با بیان این‌که این سازمان ۴۰۰ میلیارد تومان از کارفرمایان قمی طلبکار است، گفت: علی‌رغم چالش‌های موجود در وصول منابع بیمه‌ای، با تدابیر اتخاذ شده در پرداخت تعهدات کوتاه‌مدت و بلندمدت تامین اجتماعی در قم تاخیر نداشته‌ایم که این مساله یک گام بزرگ در راستای ارائه خدمات به‌موقع است.

 مدیرکل تامین اجتماعی قم  با اشاره به این‌که سازمان تامین اجتماعی یک سازمان درآمد هزینه است و بدون دریافت حتی یک ریال از سوی دولت اداره می‌شود، ادامه داد: وصولی به‌موقع، ضامن پرداخت به‌موقع تعهدات بیمه‌ای و درمانی و به‌خصوص پرداخت مستمری به بازنشستگان، از کارافتادگان کلی و بازماندگان است.

موسوی عنوان کرد: در یک سال گذشته یک هزار و ۱۱ کمک هزینه ازدواج، ۹ هزار و ۵۲ غرامت دستمزد ایام بیماری، چهار هزار و ۷۳۸ کمک هزینه بارداری و یک هزار و ۱۲۸ مقرری بیکاری پرداخت شده است.

به گفته مدیرکل تامین اجتماعی قم، خدمات‌رسانی به جامعه هدف سازمان تامین اجتماعی در قم از طریق چهار شعبه اصلی، ۲ شعبه اقماری و پنج واحد کارگزاری انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار