طلب ۴۰۰ میلیارد تومانی داروخانه‌های قم از سازمان‌های بیمه‌گر

رئیس انجمن داروسازان قم گفت: داروخانه‌های استان ۴۰۰ میلیارد تومان از سازمان‌های بیمه‌گر طلب دارند که ۶۰ درصد این مطالبات مربوط به بیمه تامین اجتماعی است.

علی‌اصغر اکرمی با اشاره به مشکلات داروخانه‌های قم،گفت: در حال حاضر ۱۶۵ باب داروخانه در استان قم فعال است که با وجود همه مشکلات سعی کرده‌ایم مشکلات کمتر به مردم منتقل شود.

رئیس انجمن داروسازان قم عنوان کرد: داروخانه‌های استان با مشکلاتی از جمله نحوه توزیع دارو، تحمیل سبد‌های دارویی و همچنین خرید‌های نقدی از شرکت‌های دارویی مواجه هستند که حتی برخی همکاران با اخذ وام بانکی مجبور هستند دارو خریداری کنند.

اکرمی گفت: یکی از مشکلاتی که داروخانه‌ها را آزار می‌دهد، بدهی‌های انباشه سازمان‌های بیمه‌گر به خصوص بیمه تامین اجتماعی به داروخانه‌هاست که با وجود نص صریح قانون که بیمه‌ها را مکلف کرده مطالبات داروخانه‌ها حداکثر تا یک ماه پس از تحویل اسناد پرداخت شود، این الزام قانونی انجام نمی‌شود.

رئیس انجمن داروسازان قم بیان کرد: در حال حاضر مطالبه داروخانه‌های استان از سازمان‌های بیمه‌گر پایه و شرکت‌های بیمه مکمل بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان است که ۶۰ درصد این مطالبات مربوط به سازمان تامین اجتماعی می‌باشد و آخرین پرداخت سازمان تامین اجتماعی مربوط آذرماه ۱۴۰۲ است.

رئیس انجمن داروسازان قم افزود: ما دعاوی حقوقی خود را آغاز کرده‌ایم که بتوانیم مطالبات را پس بگیریم، اما انتظار داریم که سازمان‌های بیمه‌گر نیز با ما همکاری نمایند تا دچار مشکلات نشویم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار