مدیر درمان تامین اجتماعی قم گفت: از سال ۱۴۰۰ تاکنون، ۲۶۸ میلیارد و ۵۰۲ میلیون ریال برای بستری سالمندان بالای ۶۵ سال تحت پوشش تامین اجتماعی در استان هزینه شده‌است.

سید مهدی محصل گفت: بر اساس طرح حفاظت مالی بیمه‌شده‌ها که از سال ۱۴۰۰ اجرا شده، هزینه بستری در مراکز دولتی و دانشگاهی برای ۶۵ سال و بالاتر رایگان است.

مدیر درمان تامین اجتماعی قم اضافه کرد: در این راستا، از سال ۱۴۰۰ تاکنون، تعداد یک‌هزار و ۸۸۸ سالمند بالای ۶۵ سال در قالب این طرح به‌صورت رایگان بستری شدند.

محصل ادامه داد: بر این اساس، سال۱۴۰۰، ۶۱۴ پرورنده، سال ۱۴۰۱، ۷۱۲ پرورنده، سال ۱۴۰۲، ۵۲۳ پرونده و امسال ۳۹ پرونده در بیمارستان تامین اجتماعی قم تشکیل شده‌است.

به گفته مدیر درمان تامین اجتماعی قم، البته بیمه‌شده‌های دارای بیمه تکمیلی و یا تحت پوشش بیمه مشاغل آزاد در این زمینه استثنا هستند.

مدیر درمان تامین اجتماعی قم گفت: بر اساس این طرح، بیمه‌شده‌های ۶۵ ساله و بالاتر در تمام بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی سراسر کشور حتی شهرستان‌هایی که سازمان تامین اجتماعی دارای بیمارستان ملکی باشد هم می‌توانند به‌صورت رایگان از خدمات بستری بهره‌مند شوند.

مدیر درمان تامین اجتماعی قم عنوان کرد: این طرح با هدف کاهش هزینه درمان افراد بالای ۶۵ سال تحت پوشش تامین اجتماعی و ایجاد رضایتمندی خدمت گیرندگان، صیانت از کرامت و حفظ شان مستمری‌بگیران و بیمه‌شده‌ها در مواجهه با هزینه‌های درمانی و توزیع عادلانه منابع، تسهیل و عدالت در دسترس بیمه‌شده‌ها و مستمری‌بگیران به‌ویژه گروه‌های آسیب‌پذیر انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار