سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارسال شیر‌های اهدایی مادران از شیراز به زاهدان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ارسال شیر اهدایی مادران از بانک شیر مادر بیمارستان حضرت زینب (س) در شیراز به بانک شیر مادر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خبر داد.

عباس رضائیان زاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه اهدای شیر مادران، همیشه در کشور پیشتاز بوده است، اظهار کرد: در مرداد سال ۱۳۹۸ نخستین بانک شیر مادر در جنوب کشور با هدف نجات جان نوزادان نارس و نوزادان بستری در بخش‌های مراقبت ویژه نوزادان، در بیمارستان حضرت زینب (س) راه اندازی شد.

او ادامه داد: با تبلیغات گسترده و تلاش مشاوران شیر مادر در سطح دانشگاه، تعداد مادران اهدا کننده شیر مادر افزایش یافت و مقادیر قابل توجهی شیر مادر به بانک شیر اهدا شد.

رضائیان زاده افزود: به دلایل بسیاری ممکن است که شیرخواری از شیر مادر محروم باشد؛ به عنوان نمونه، مادری که بیماری صعب‌العلاج داشته باشد از شیردهی به نوزاد منع می‌شود و یا یک اتفاق شایع در بین مادرانی که زودتر از موعد، فرزند خود را به دنیا می‌آورند و لازم است نوزاد در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان «NICU» بستری شود، این است که امکان دارد در روز‌های نخست پس از تولد، این مادران به علت استرس، شیرشان کم شود و یا شیردهی موفقی نداشته باشند.

این مقام مسئول گفت: پس از اعلام نیاز دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به شیر‌های اهدایی به منظور استفاده در بخش‌های مراقبت ویژه نوزادان، شیر‌های مازاد بر نیاز بانک شیر، به صورت هوایی به بانک شیر مادر دانشگاه زاهدان ارسال شد.

او افزود: مادرانی که شیرخوار کمتر از یکسال دارند و شیرشان اضافه است، پس از بررسی‌ها و آزمایش‌های تخصصی سلامتی برای اطمینان از نداشتن بیماری نظیر ابتلانبودن به ایدز «HIV»، هپاتیت و دیگر عفونت‌ها، این شیر اضافه را به بانک شیرمادر اهدا می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: در بانک شیر، فرآیند‌هایی از جمله پاستوریزه کردن روی شیر انجام می‌شود تا مطمئن شوند، شیر آلودگی میکروبی ندارد و در نهایت فریز و نگهداری می‌شود تا برای نوزادانی که نیازمند دریافت شیر هستند، استفاده شود.

رضائیان زاده از همکاری مجموعه فرودگاه بین المللی شهید آیت الله دستغیب شیراز و مدیریت هواپیمایی آسمان در انجام این امر خداپسندانه نیز، قدردانی کرد.

برچسب ها: اهدا ، شیر ، شیر مادر ، بانک شیر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۳۷ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
چه کار جالبی! من تا بحال راجع به این کار چیزی نشنیده بودم!