سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وسایل توزین و سنجش در زنجان پایش می‌شود

مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: طبق برنامه ها ریزی ها طرح ویژه نظارت بر عملکرد تمامی وسایل توزین و سنجش مورد استفاده در داد و ستد عمومی این استان با هدف حفظ حقوق عامه مردم اجرا می‌شود.

مهدی قهرمانی مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: با توجه به نزدیک شدن نکوداشت آئین سنتی و ملی طولانی ترین شب سال در کشور (شب یلدا) و نیز افزایش سطح مبادلات تجاری در بازار به ویژه بازار مواد غذایی، طرح تشدید نظارت بر صحت عملکرد، وسایل توزین و سنجش مورد استفاده در داد و ستد عمومی مورد استفاده اصناف از ۲۰ آذرماه جاری آغاز می شود.

وی اظهار داشت: در این طرح که با هدف صیانت از حقوق متوازن آحاد مردم در نظام تولید، توزیع و مصرف برای "مصرف کنندگان با جلوگیری از کم فروشی" و برای توزیع کنندگان با جلوگیری از زیاد فروشی" انجام می گردد، نظارت مضاعف بر صحت عملکرد تمامی وسایل توزین و سنجش مورد استفاده در داد و ستد عمومی اجرا می شود.

قهرمانی ادامه داد: در این اقدام بر روی ترازوهای آزمون شده که صحت عملکرد آنها مورد تأیید قرار گرفته، برچسب صحت عملکرد که دارای تاریخ آزمون می باشد، الصاق می شود که باید در معرض دید عموم قرار گیرد.

وی خاطرناشان کرد: همچنین به صاحبان اصناف با ترازوهای مردود شده نیز فرصت داده می شود در مهلت مقرر نسبت به تعمیر وسیله مذکور اقدام کنند تا نسبت به آزمون مجدد و نصب برچسب آزمون اقدام شود.

مدیرکل استاندارد استان زنجان به مصرف کنندگان توصیه کرد: هنگام خرید، به برچسب صحت عملکرد الصاق شده بر روی ترازوها توجه و از مراجعه به مراکزی که ترازوهای آنها فاقد برچسب صحت عملکرد است، خودداری کنند.

به گفته وی، از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ هزار و ۲۱۸ ترازوی مورد استفاده در اصناف استان، تحت نظارت و آزمون قرار گرفته که صحت عملکرد بیش از۹۹/۵ درصد ترازوها مورد تایید استاندارد است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.