مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت: نیمه نخست امسال ۱۵۲ پرونده در حوزه تخلفات مرغداری‌های استان تشکیل شد.

رضا مظفری  مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان با بیان اینکه ۱۵۲ پرونده در حوزه تخلفات مرغداری‌های زنجان تشکیل شد گفت: در بازه زمانی اعلام شده ۲۱ گشت نظارتی در حوزه مرغداری‌های استان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین تخلف رخ داده مربوط به رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، گرانفروشی و فروش محصولات تاریخ مصرف گذشته بوده است، اضافه کرد: جریمه نقدی و پلمب برای این واحدها اعمال شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان همچنین از تشکیل پرونده برای یک کشتارگاه مرغ خبر داد و افزود: با انجام گشت‌های بازرسی از کشتارگاه‌های طیور، مقدار یک هزار و ۵۵۵ کیلوگرم مرغ فاسد کشف شد.

مظفری با بیان اینکه طی بررسی بهداشتی مشخص شد که این میزان مرغ دارای فساد میکروبی بالا و غیر قابل مصرف است، اضافه کرد: بر همین اساس کشتارگاه متخلف به پرداخت ۱۰ میلیارد و ۷۲۹ میلیون ریال جریمه محکوم شد.

وی گفت: گشت‌های سیار تعزیرات حکومتی به صورت گسترده و شبانه‌روزی از واحدهای صنفی عرضه مرغ و تخم مرغ، مرغداری و کشتارگاه‌ها برای صیانت از حقوق شهروندان، تامین امنیت غذایی و تنظیم بازار، نظارت بر نحوه عرضه کالا براساس نرخ مصوب و شیوه نامه‌های صنفی بازرسی می‌کنند.

این مسوول از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه تخلف گرانفروشی، کم فروشی، احتکار و سایر موارد، مراتب را برای رسیدگی فوری به صورت حضوری یا از طریق سامانه ۱۳۵ به تعزیرات حکومتی گزارش کنند.

برچسب ها: عرضه مرغ ، تولید مرغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.