سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آذربایجان شرقی پیشتاز تشکیل کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد

آذربایجان شرقی از نظر آمار تشکیل کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی جزو سه استان برتر کشور است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی گفت: امسال تعداد کانون‌های جدید راه اندازی شده در استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۸ برابر و آمار کل کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در این مدت بیش از ۴ برابر شده است.

شفیعی با اشاره به فعالیت یک هزار و ۴۴۱ کانون فرهنگی هنری در مساجد استان افزود: تعداد این کانون‌ها تا پایان سال به یک هزار و ۴۸۰ باب با عضویت حدود ۷۰ هزار نفر خواهد رسید.

وی همچنین از راه اندازی ۷۲ کانون فرهنگی هنری تخصصی ویژه خواهران در استان با هدف تقویت و انسجام بخشی به فعالیت این کانون‌ها در موضوع زن و خانواده و گسترش فعالیت بانوان مسجدی خبر داد.

وی توسعه کتابخانه در مساجد را از اولویت‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی عنوان کرد و گفت: هم اکنون ۶۰۰ مسجد استان دارای کنابخانه است که بیش از ۲۵۰ باب از آن‌ها مخزن کتابخانه دارند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی مسجد محوری و مردم محوری در فعالیت‌های فرهنگی و هنری و خلاقیت و نوآوری در فعالیت‌های مسجدی را سیاست اصلی این ستاد بیان و خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود همه امور فرهنگی و هنری در مساجد به مردم سپرده شود و ستاد نقش تسهیل گری ایفا کند.

شفیعی انعقاد ۲۷ تفاهم نامه همکاری با سازمان‌ها و نهادها، برگزاری رویداد همبستگی با کودکان غزه، سلسله جشن‌های کتاب و کتابخوانی با عنوان محراب اندیشه، برگزاری محافل انس با قرآن، برپایی دوره‌های آموزشی متنوع، تکریم هنرمندان مسجدی و انقلابی، جشنواره عکس محرم و اجرای طرح تابستانی برای کودکان و نوجوانان را از مهمترین فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی در سال جاری برشمرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.