سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستور اجرایی بایدن برای ایمنی و امنیت فناوری هوش مصنوعی

رئیس جمهور آمریکا به منظور حفظ ایمنی و امنیت فناوری هوش مصنوعی دستور اجرایی صادر می‌کند.

هوش مصنوعی یکی از حوزه‌های فناوری است که گرچه می‌تواند باعث سهولت کار‌ها و پیشرفت مشاغل شود، اما در بطن خود دارای مشکلاتی است که اگر به آن‌ها توجه نشود می‌تواند امنیت ملی کشور‌ها را به مخاطره بیاندازد. از این رو، دولت‌ها به دنبال اعمال قوانین در این حوزه هستند. 

به گزارش تله تریدر، کاخ سفید امروز (دوشنبه) اعلام کرد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا امروز یک دستور اجرایی را پیرامون امنیت و ایمنی فناوری هوش مصنوعی صادر خواهد کرد. 

براساس اسناد فاش شده در این زمینه، دولت بایدن به دنبال آن است که اطمینان حاصل کند آمریکا بتواند خطرات مربوط به هوش مصنوعی را کنترل و مدیریت کند. این دستور اجرایی شامل تدوین قوانینی با استاندار‌های جدید برای امنیت و ایمنی هوش مصنوعی می‌شود. 

همچنین حفاظت از حریم خصوصی شهروندان آمریکایی، پیشرفت برابری و حقوق شهروندی، حمایت از مصرف کنندگان و کارگران، ترویج خلاقیت و رقابت، و گسترش رهبری آمریکا در حوزه هوش مصنوعی در جهان از جمله دیگر مواردی است که در این دستور اجرایی مطرح شده است. 

براساس اسناد منتشر شده، دولت بایدن پیش‌تر در حوزه هوش مصنوعی با کشور‌های مختلف اقدام به رایزنی و مشورت کرده است. همچنین دفتر ریاست جمهوری آمریکا از همکاری با کنگره به منظور تصویب قانونی با حمایت هر دو حزب اصلی آمریکا برای کمک به حوزه هوش مصنوعی خبر داده است. 

گفتنی است دستور‌های اجرایی جزو اختیارات رئیس جمهور آمریکا محسوب می‌شود و وی برای این موارد نیازی به موافقت کنگره ندارد. با این حال، قانونگذاران آمریکایی می‌توانند با ارائه لایحه، دستور‌های اجرایی رئیس جمهور را محدود کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.