بایدن گفت: آمریکا از گسترش شورای امنیت سازمان ملل و افزایش اعضای این شورا حمایت می کند و یک سری رایزنی‌هایی برای آن انجام داده‌ایم.

سخنرانی «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک آغاز شد.

بایدن در آغاز سخنرانی خود گفت: آینده ما به آینده جهان مرتبط است و هیچ کشوری نمی‌تواند به تنهایی با چالش‌های امروزه مواجه شود.

او افزود: ما از گسترش شورای امنیت و افزایش تعداد اعضا حمایت می‌کنیم. ما یک سری رایزنی برای گسترش شورای امنیت و افزایش تعداد اعضای دائم آن انجام دادیم و به این کار ادامه خواهیم داد. ما همچنین به تلاش‌های خود برای اصلاح سازمان تجارت جهانی ادامه خواهیم داد.

رئیس‌جمهور آمریکا افزود: ما به دنبال تقویت سیاست‌هایی هستیم که باعث ایمن‌شدن فناوری‌های هوش مصنوعی شود.

او گفت: ما به تلاش‌های خود برای اصلاح سازمان تجارت جهانی و حفظ رقابت، باز بودن، شفافیت و حاکمیت قانون ادامه خواهیم داد. 

بایدن همچنین در ادامه مواضع واشنگتن علیه چین گفت: ما شراکت خود با هند، ژاپن و استرالیا را افزایش داده‌ایم و به پیشرفت‌های ملموس برای مردم منطقه رسیده‌ایم.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین با اشاره به سرنگونی دولت‌های متحد غرب در آفریقا در سال‌ها و ماه‌های اخیر از جمله در نیجر، گابن، مالی و بورکینافاسو گفت: ما در حمایت از سیستم‌های مبتنی بر قانون اساسی در کشورهای آفریقایی در کنار اتحادیه آفریقا و اکوواس می‌ایستیم.

بایدن همچنین ادعاها درباره برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را تکرار کرد و گفت: ما متعهد هستیم که ایران هیچ سلاح هسته‌‎ای نداشته باشد.

او در ادامه سخنرانی خود و بدون توجه به نقش مخرب آمریکا در بی‌ثبات‌سازی منطقه، مدعی شد: ما با شرکای خود برای مقابله با فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران که امنیت منطقه و جهان را تهدید می‌کند، همکاری می‌کنیم.

بایدن همچنین روسیه را به نقض «توافق‌های مربوط به عدم اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی» متهم کرد و گفت مسکو قادر به پایان دادن به جنگ اوکراین است و تنها کشوری است که در مسیر دستیابی به صلح قرار دارد.

رئیس‌جمهور آمریکا افزود: ما ادامه جنگ علیه اوکراین را نمی‌پذیریم و به حمایت از کی‌یف ادامه می‎‌دهیم. ما از تلاش های اوکراین برای دستیابی به یک راه‌حل دیپلماتیک و صلح عادلانه حمایت می‌کنیم، اما فقط روسیه مسئولیت جنگ را بر عهده دارد.

برچسب ها: آمریکا ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
محکومیت ایران به دلیل نقض حقوق بشر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
امریکای دروغگوی ریاکار : اگر نگران کره زمین و محیط زیست هستی دادن گلوله های اورانیومی و بمب های خوشه ا ی ممنوعه به اوکراین و الوده کردن محیط زیست اوکراین و عراق را چگونه توجیه میکنی ؟ دفن زباله های هستهای را در جایجای کره زمین و قطب جنوب را چه میگویی ؟ ریختن اب الوده فوکوشیما را به ابهای اقیانوس ارام را چه میگویی؟ پس منافقانه و مزورانه و حق به جانب حرف نزن . غارت کشورهای افریقایی و مظلوم جهان را چه میگویی ؟
آخرین اخبار