سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازمان ملی مهاجرت:

زوار مهاجرین و اتباع خارجی اربعین بدون صدور مجوزات به مرزها حرکت نکنند

سازمان ملی مهاجرت گفت اتباع خارجی که اقامت و مدرک قانونی معتبر ندارند و از کشور به شکل غیر قانونی به سمت عراق خروج کرده باشند از ورود آنها ممانعت می شود.

سازمان ملی مهاجرت اعلام کرد زوار مهاجرین و اتباع خارجی اربعین حسینی مخصوصاً آن دسته از زائرینی که قبل از ایام و برنامه ریزی اربعین با انواع ویزاهای توریستی و گردشگری یکبار ورود در ایران می‌باشند در صورت اخذ روادید گروهی (مانیفستی) از  سفارت عراق اجازه خروج از کشور را داشته و در هنگام مراجعت به ایران جهت عزیمت به کشور متبوع خود لازم است در یکی از نمایندگایهای جمهوری اسلامی ایران در عراق اجازه ورود مجدد به ایران را گرفته تا بتوانند وارد ایران شوند و به کشور خود مراجعت نمایند.

سازمان ملی مهاجرت همچنین گفت پلیس مهاجرت و گذرنامه در خصوص افرادی که مدت اقامت آنها به اتمام رسیده و مدرک قانونی معتبر ندارند (به هر نحوی از کشور به شکل غیر قانونی به سمت عراق خروج کرده باشند ) از ورود  آنها ممانعت می نماید.

سازمان ملی مهاجرت افزوده‌ است زوار مهاجرین و اتباع خارجی لازم است تا صدور مجوزات رسمی از مراجع ذیربط قانونی کشور تحت هیچ شرایطی به سمت مرزهای چذابه یا شلمچه و حتی دیگر مرزها حرکت نکنند چرا که با متخلفین برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

پیش از این نیز سخنگوی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: اتباع خارجی مقیم ایران باید با مراجعه به دفاتر کفالت در سراسر کشور، درخواست خود را برای صدور مدرک مسافرتی زیارت عتبات عالیات ثبت کنند و طبق روال و در اسرع وقت برای آنها نیز مدرک مسافرتی مربوطه صادر و تحویل خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.