سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کلیه اسناد اراضی دولتی و مردم باید تبدیل به سند حدنگار شود

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: اسناد اراضی دولتی و هم اراضی مردم باید تبدیل به سند حدنگار شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: سازمان ثبت اسناد با توجه به سند تحول قوه قضائیه و اسناد بالادستی، همچنین تاکیدات مقام معظم رهبری درباره ضرورت پرداختن به اسناد حدنگار در کشور دارند و با تمام وجود در حال تلاش است تا این رسالت را در کشور به خوبی انجام بدهد.

حجت الاسلام حمیدی افزود: تکلیف سازمان ثبت اسناد برای سنددار کردن املاک و نقشی که اسناد رسمی در پیشگیری از اختلافات در جامعه و ورود پرونده به دستگاه قضائی کشور دارد، به ویژه اسناد حدنگار با اهمیت است و تلاش بسیاری برای رسیدن به هدف صورت گرفته است.

حمیدی تصریح کرد: اسناد اراضی دولتی و هم اراضی مردم باید تبدیل به سند حدنگار شود و در استان کرمان نیز همکاران پیگیر هستند و در هفته قوه قضائیه رهبری امسال تاکید داشتند به اسناد رسمی در کشور توجه خاص صورت بگیرد و اعتبار داده شود.

او اظهار داشت: نیاز به فرهنگسازی است تا مردم در همه معاملات خود با اسناد رسمی صورت بگیرد و با قولنامه و سند دستی که هزاران مشکل ایجاد می‌کند و پرونده وارد محاکم قضائی می‌شود، جلوگیری به عمل آید.

او گفت: در صدور اسناد حدنگار کشاورزی استان کرمان مقداری نسبت به کشور عقب است و در ماه های اخیر این کار به خوبی انجام شده و در حال پیگیری است.

محمدحسن کردستانی، سرپرست سابق ثبت اسناد و املاک استان کرمان نیز گفت: مصوبات شورای حفظ حقوق بیت المال استان کرمان به الگویی برای سایر استان‌های کشور تبدیل شده بود.

او افزود:  در اجرای کاداستر اراضی ملی، تقریبا ۱۰۰ درصد هستیم و در اجرای کاداستر اراضی کشاورزی نیز جهش خوبی داشته ایم و ریل گذاری خوبی نیز در این زمینه انجام شده است.

سید مهدی هاشمی، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان نیز در این آیین ضمن تاکید بر این مطلب که حاج قاسم سلیمانی تفکر جهادی را در جامعه ما رونق داد، گفت: آغاز کار خود را از امروز صبح از مزار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی آغاز کرده ام.

او افزود: با تاکید رهبرمعظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) بر اجرای قانون جامع حدنگار، در این حوزه اتمام حجت شده است و همه باید پای کار بیایند و در این زمینه اقدام کنند.

هاشمی بیان داشت: با سنددار کردن اراضی و املاک، ضمن کاهش اختلافات حوزه اراضی، فرصت لازم برای استفاده از تسهیلات پیش بینی شده برای افراد فراهم می‌شود.

در این آیین از زحمات محمدحسن کردستانی، سرپرست اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان قدردانی و سید مهدی هاشمی به عنوان مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک استان کرمان معرفی شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.