هاشمی گفت: مردم ما شایسته بهترین خدمات هستند و کاهش بازه زمانی فرآیند‌های ثبتی و صرفه‌جویی در وقت و هزینه مراجعین در دستور کار ما است.

امروز سید مهدی هاشمی مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در آغازین روز‌های تصدی مسئولیت جدید، به صورت سرزده از اداره ثبت اسناد شهرستان سیرجان بازدید و در جریان اقدامات انجام شده قرار گرفت.

او با تحسین عملکرد این واحد ثبتی در نصب بنر مصادیق حقوق ارباب رجوع و ایجاد ایستگاه مطالعه برای غنی‌سازی اوقات انتظار مراجعین، بیان داشت: مردم، ولی نعمت مسئولان هستند و تکریم ارباب رجوع، تکلیف شرعی و قانونی ما است.

هاشمی تصریح کرد: تکریم ارباب رجوع، علاوه بر گشاده‌رویی و حسن رفتار، ارائه خدمات با کیفیت در سریع‌ترین زمان ممکن را شامل می‌شود و باید با اتخاذ تدابیر و راهبردهایی، بازه زمانی فرایند‌های ثبتی را کاهش دهیم.

او  با تاکید بر ضرورت کاهش هزینه مراجعین، بیان داشت: یکی از برنامه‌های در دست اقدام این اداره کل، انعقاد قرارداد‌های نقشه‌برداری و تثبیت نقشه کلیه اراضی و املاک استان در سیستم کاداستر به منظور کاهش حداکثری هزینه مراجعین و جلوگیری از اطاله روند رسیدگی به پرونده‌های ثبتی است.

مدیر کل ثبت اسناد کرمان حدنگاری اراضی کشاورزی را کار ویژه سازمان ثبت طی امسال عنوان و تصریح کرد: صدور اسناد مالکیت برای املاک، علاوه بر افزایش ارزش اقتصادی و ایجاد امنیت خاطر مالکین، از بروز اختلافات ملکی جلوگیری می کند و بهداشت قضایی و اقتصادی را در پی دارد.

او  اطلاع‌رسانی مزایای پرشمار اسناد حدنگار برای ترغیب مالکین به اخذ سند مالکیت را ضرورتی مهم دانست و افزود: طرح یکشنبه‌های روستایی و برگزاری سلسله جلسات آگاه‌سازی چهره به چهره با مالکین اراضی کشاورزی، اقدامی ارزشمند برای  جهاد تبیین است که اداره ثبت اسناد و املاک سیرجان در اجرای این طرح از حیث استمرار و پیوست رسانه‌ای، عملکرد مطلوبی داشته است.

هاشمی در جریان این بازدید سرزده، ضمن گفت و گو با تعدادی از مراجعین، در جریان روند رسیدگی به پرونده آن‌ها قرار گرفت و دستورات مقتضی در خصوص این پرونده‌ها را صادر کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.