سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهید مطهری معمار مبنای فکری و فرهنگی نظام بود

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا شهید مطهری را معمار مبنای فکری و فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

حجت الاسلام نجفقلی زاده سرایی در نشست خبری خود در مورد هفته عقیدتی و سیاسی با گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری گفت: تفکری که استاد مطهری داشت و بنا نهاد برای همه سطوح جامعه و در همه عصر‌ها راهگشاست و همین بود که دشمن ایشان را شناخت و به شهادت رساند.

او  با بیان اینکه امروز باید عالمان جامعه به تاسی از شهید مطهری عامل باشند تا در جامعه بتوانند ایفای نقش کنند، افزود: نظام جمهوری اسلامی عالم عامل، عالم انقلابی و تاثیرگذار می‌خواهد تا بتواند انسان‌هایی درست تربیت کند.

او با اشاره به نامگذاری سالروز شهادت استاد مطهری به عنوان هفته عقیدتی در سپاه و بسیج، بیان کرد: حوزه نمایندگی سپاه پاسداران نیز در راستای تفکر و اندیشه شهید مطهری محور برنامه‌های خود را معطوف به ارتقای بعد اعتقادی و معنوی کارکنان و بسیجیان کرده است.

 مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا  تقویت معنویت و ارتقای روحیه جهادی را لازمه حضور در عرصه‌های مختلف عنوان و گفت: فردی که دارای روحیه معنوی بالایی باشد در موقعیت‌های مختلف خطرپذیری بیشتری دارد و از میدان حضور عقب نشینی نمی‌کند.

حجت لاسلام سرایی تبیین مسائل سیاسی روز توسط هادیان سیاسی را از دیگر برنامه‌های حوزه نمایندگی در آگاهی بخشی کارکنان و بسیجیان سپاه و بسیج خواند و افزود: با توجه به تلاش دشمن برای تضعیف اعتقادات آن هم در فضای مجازی با ایجاد شیهات مختلف نیاز روز جامعه آگاهی بخشی و تبیین مسائل است.

او برگزاری نشست‌های روشنگری در بین کارکنان و بسیجیان حوزه‌ها و همچنین نشست‌های برخط در فضای مجازی را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و گفت: در این نشست‌ها انواع ترفند‌ها و نفوذ‌های دشمن تبیین می‌شود.

او  برگزاری دوره‌های عقیدتی ویژه کارکنان رسمی و وظیفه و بسیجیان از دوره‌های دیگر حوزه نمایندگی برای ارتقای معنویت و بینش سیاسی نام برد و ادامه داد: این دوره‌ها هم به صورت مجردی و هم خانوادگی و برخی از آن‌ها هم علاوه بر خود استان در قم و مشهد برای فراگیران برگزار می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا برنامه‌های ماه رمضان، حضور روحانیون به عنوان راوی در اردو‌های راهیان نور، برپایی نماز‌های جماعت در حوزه‌ها و ادارات سپاه، نشست‌های عقیدتی پس از برگزاری صبحگاه و تولید محتوا را از دیگر رئوس برنامه‌های حوزه نمایندگی در طول سال برشمرد.

حجت الاسلام سرایی در بخش دیگر سخنان خود توجه به رویداد‌ها و اتفاقات جامعه را مهم دانست و یادآور شد: باید افراد با ارتقای بینش سیاسی و آگاهی از مسائل روز نسبت به آن‌ها تحلیل درستی داشته باشند چراکه دشمن مدام در حال پیدا کردن نفوذ برای ضربه زدن به نظام است.

او  ادامه داد: متاسفانه در جامعه برخی کاستی‌ها و کارشکنی‌ها وجود دارد، ولی افراد برای مطالبه در این نباید احساسی برخورد و عقده گشایی کنند بلکه باید مستند و درست و بدون جانبداری ضعف‌ها را مطرح و در صدد رفع آن‌ها باشند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.