سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: مدیران اجرایی باید خدمت به مردم را سرلوحه برنامه ها و عملکردخود قرار دهند تا زمینه ساز عبور کشور از مشکلات باشیم.

به گزارش گروه  اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، حسن ربیعی مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان اوقاف گفت:سال جاری که به عنوان «سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی نامگذاری شد.ه بی تردید انتخاب این عنوان قبل از این‌که بخواهد یک وظیفه‌ اجرایی مشخصی روی دوش دولت و دستگاه‌ها بگذارد، یک پدیده‌ی فرهنگی واجتماعی است.

 وی افزود: جنس این کار بیش از آن که دولتی باشد، اجتماعی است و به همین دلیل باید همه نسبت به آن احساس وظیفه مضاعف کنند.
 
سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه با یادآوری انتخاب نام سال جدید در حرم مطهر رضوی متذکر شد:اقتصاد و فرهنگ و علم سه عنصر جدی اقتدار ملی است و رهبرمعظم انقلاب نیز اهتمام جدی درباره دو عنصر دیگراقتدار ملی یعنی اقتصاد و فرهنگ را ضروری برشمردند و با تمرکز براولین بخش از سخنانشان بر مسئله اقتصاد افزودند: باید اقتصاد ایران را به گونه‌ای قوی کنیم که هیچ تکانی در جهان و هیچ کس در هیچ جای دنیا چه امریکا و چه غیر امریکا نتواند با یک تصمیم گیری و یک نشست و برخاست، بر اقتصاد کشور و معیشت مردم مااثر بگذارد که این همان "اقتصاد مقاومتی" است.

ربیعی گفت: پیش زمینه مدیریت جهادی رعایت اصول اقتصاد مقاومتی است که در چارچوب سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبری معظم انقلاب به دستگاهها ابلاغ شده است و می بایست به تفکیک و دقت فراوان مورد توجه قرار گیرد.
 
مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه خاطر نشان کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری ،اقتصاد یک موضوع دولتی نیست بلکه «مردم بنیاد» است و مسئولین موظفند با آماده سازی شرایط و هدایت و کمک، راه را برای حضور مردم و سرمایه های مردمی آماده نمایند.

وی تصریح کرد:این وظیفه مسئولین و مدیران اجرایی است که تکاپوی مداوم و تلاش جدی با هدف مقدس خدمت به مردم شریف ایران را سرلوحه خویش قرار دهند تا زمینه ساز عبور کشور از مشکلات باشیم.

 به گفته ربیعی، سازمان اوقاف و امور خیریه نیز با مد نظر قرار دادن شعار سال به منظور تحقق منویات و رهنمود های رهبر معظم انقلاب اسلامی در سازمان اوقاف و ارتقاء سطح بهره‌وری موقوفات و بقاع متبرکه، با انتخاب شعار محوری و راهبردی «تحول اقتصادی موقوفات و ترویج فرهنگ قرآن، اهل بیت(ع) و وقف با عزم ملی و مدیریت جهادی» تلاش می کند تا در گستره فعالیت‌ها و اقدامات خود آن را نهادینه کند.
 
 وی در بخش دیگری از سخنان خود متذکر شد:با ایجاد روحیه جهادی در سطح جامعه و تکیه بر سیاست های اقتصاد مقاومتی، می بایست مردم وجامعه را به سمت کسب موفقیت های بیشتر سوق دهیم چرا که همه ما اجزای یک نظام هستیم و برای موفقیت باید با داشتن نگاه سیستمی، منافع نظام را بر منافع دیگر ترجیح دهیم.
 
 ربیعی در پایان روحیه جهادی را کلید حل مشکلات کشور دانست و خاطر نشان کرد:اگر مدیریت جهادی فراگیر شود و همه بخش ها و گروه‌ها در کنار هم به سمت یک آرمان و هدف مشترک حرکت کنند در آینده ای نزدیک شاهد تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهیم بود.
 


انتهای پیام /

برچسب ها: اوقاف ، روحیه جهادی ، خدمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار