سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازمان اطلاعاتی انگلیس:

اوکراین مجبور به عقب نشینی از مناطق بیشتری از باخموت شد

با تشدید حملات توپخانه‌ای نیرو‌های روسی به باخموت، نیرو‌های اوکراینی مجبور به عقب نشینی بیشتر از مواضع خود شدند.

شرایط جبهه‌های شرقی نبرد اوکراین اکنون به شدت بحرانی است و نیرو‌های روسی به دلیل قدرت بالای توپخانه‌ای خود در حال پیشروی در محور‌های مختلف هستند. باخموت اکنون کانون نبرد میان دو طرف است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، سازمان اطلاعاتی انگلیس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: با تشدید حملات نیرو‌های روسی و تقویت توان تهاجمی این کشور نیرو‌های اوکراینی مجبور شدند از مناطق بیشتری در شهر باخموت عقب نشینی کنند. 

این بیانیه می‌افزاید: با تجدید قوای نیرو‌های روسی و نیز همکاری گسترده میان گروه واگنر، پیمانکار نظامی روسیه و نیرو‌های ویژه این کشور در باخموت در منطقه دونتسک، اکنون مسکو دست بالا را در این شهر دارد. نیرو‌های اوکراینی گرچه خود را تقویت نموده اند، اما از مقامات بالا دستور عقب نشینی دریافت کرده اند. 

سازمان اطلاعاتی انگلیس تاکید دارد: نیرو‌های اوکراینی گرچه هنوز بخش غربی شهر را در دست دارند، اما طی ۴۸ ساخت اخیر واحد توپخانه روسیه مواضع آن‌ها را به شدت هدف قرار داده است. گروه واگنر اکنون تمرکز خود را بر پیشروی در مناطق مرکزی باخموت معطوف کرده است. 

گروه واگنر پیش‌تر مدعی تسلط بر ۸۰ درصد از شهر باخموت شده بود، اما مقامات اوکراینی این ادعا را رد کرده و از ادامه دفاع از این شهر خبر دادند. این در حالی است که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین اعلام کرده است در صورت نیاز آمادگی دارد دستور عقب نشینی نیرو‌های این کشور از شهر را صادر کند. 

جان مرشایمر، بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان بر این باور است قدرت توپخانه‌ای اکنون حرف نخست را در جنگ اوکراین می‌زند و مسکو ۶ برابر کی یف قدرت توپخانه‌ای دارد به طوری که روزانه بیش از ۶۰ هزار گلوله توپ را شلیک می‌کند. همین موضوع کار را برای نیرو‌های اوکراینی سخت می‌کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۲۷ ۲۵ فروردين ۱۴۰۲
نگذارید اوکراینیها فرار کنند همه را قلع و قمع یا اسیر کنید
ناشناس
۰۲:۰۴ ۲۶ فروردين ۱۴۰۲
همشون داعشی ن چ سرباز اوکراینی چه سربازان خارجی استخدامی توسط اوکراین

منم موافقم باید از بین برن برای بشریت خطرناکن
زنده باشی پوتین