رئیس جمهور برزیل روز شنبه اعلام کرد آمریکا باید از تشویق به جنگ در اوکراین دست بردارد.

لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل در پی سفر به چین و دیدار با شی جینپینگ همتای چینی خود به خبرنگاران اعلام کرد: «آمریکا باید تشویق به جنگ را متوقف و گفتگو درباره صلح را آغاز کند. اتحادیه اروپا باید گفتگو درباره صلح را آغاز کند.»

وی پیش از سفر به امارات عربی متحده گفت: در این صورت جامعه بین المللی قادر خواهد بود ولادیمیر پوتین و ولودیمیر زلنسکی روسای جمهور روسیه و اوکراین را متقاعد کند که صلح به نفع همه جهان است.

سفر رئیس جمهور برزیل به چین، شریک اصلی تجاری این کشور، با تمرکز بر تقویت روابط و ارسال این پیام صورت گرفت که برزیل به عنوان بازیگری مهم به صحنه جهانی بازگشته است.

داسیلوا روز پنج‌شنبه نیز در نخستین روز سفر خود به چین از کشور‌های عضو گروه بریکس (چین، روسیه، برزیل، هندوستان، و آفریقای جنوبی) خواست در راستای دفاع از ارز‌های ملی خود، دلار را از تجارت بین‌المللی‌شان حذف کنند.

وی که در نشست بانک توسعه کشور‌های بریکس در شهر شانگ‌های چین سخنرانی می‌کرد، خطاب به حاظران گفت: چه کسی تصمیم گرفته ارز‌های ملی ما ضعیف و در کشور‌های دیگر هیچ ارزشی نداشته باشند؟ چه کسی تصمیم گرفت که پس از حذف استاندار طلا، دلار باید ارز اصلی باشد؟

چند روز پیش نیز امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه پس از سفر به چین گفت: اروپا در زمینه تسلیحات و انرژی بیش از حد وابسته به آمریکاست و باید تمرکزش را بر تقویت صنایع دفاعی اروپا قرار دهد. اروپا باید همچنین وابستگی‌اش به دلار آمریکا را کاهش دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۲۷ فروردين ۱۴۰۲
تو برو اسمتو درست کن ۴ اسم بد ترکیب و بعد بیا نظر بده آخه بشر عصر حجری اول روسیه را وادار کن از خاکهای اوکراین بیرون برود و دیگه لازم نیست فردی مثل و امثال تو نظر دهند.
Netherlands
ناشناس
۰۶:۳۰ ۲۷ فروردين ۱۴۰۲
از شیطان چه توقعاتی داره
شیطان قسم خورده خون همه انسانها رو رو کره زمین بریزه و زمین رو با خون انسان آبیاری کنه
آخرین اخبار