سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قرارگاه مدیریت کوچ در اصفهان تشکیل شود

مدیرکل امور امنیتی و انتظامی استانداری اصفهان گفت: لازم است برای رصد، کنترل و ارزیابی اجرای طرح مدیریت کوچ استان قرارگاه تشکیل شود.

محمدرضا قنبری مدیرکل امور امنیتی و انتظامی استانداری اصفهان در جلسه کارگروه استانی ساماندهی و مدیریت کوچ، اظهار کرد: استان اصفهان از حدود ۲۵ اسفند تا پایان اردیبهشت درگیر مدیریت کوچ و از این رو لازم است که قرارگاه مدیریت کوچ تشکیل و تصمیم گیری‌ها به هنگام شود.
او با بیان اینکه در خصوص مدیریت کوچ باید در سطح ملی تصمیم‌گیری و مصوبه ابلاغ شود، گفت: اگر این مسئله در سطح ملی مطرح شود و درباره موضوعاتی همچون ایمنی جاده و مسائل امنیتی راه‌ها، ضوابط و قوانین دامپزشکی برای اجازه ورود دام و مسائل موجود کوچ زودهنگام می‌توان تصمیم واحد اتخاذ کرد.

ابوطالب امینی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان نیز با اشاره به اینکه کمتر از ۱۰ درصد عشایر کوچ رو قانون را رعایت نمی‌کنند گفت: کوچ زودرس بهاره عشایر سبب از بین رفتن پوشش گیاهی مراتع استان اصفهان شده و لازم است برای این معضل با خرد جمعی چاره اندیشی شود.

سالیانه نزدیک به ۴۶۰ هزار تن علوفه در مراتع استان تولید می‌شود که از این میزان ۲۳۰ هزار تن علوفه قابل برداشت است.


هشت شهرستان استان از جمله سمیرم، شهرضا، فریدونشهر، فریدن و چادگان از ۱۵ اسفند تا پایان اردیبهشت مشغول آماده سازی مقدمات ورود عشایر می‌شوند.
۵ هزار و ۷۰۰ خانوار عشایری استان دارای مجوز و ۱۵ درصد خانوار‌های مرتع‌دار استان عشایری هستند.


عشایر می‌توانند ۹۶۰ هزار واحد دامی و ۹ هزار ۵۰۰ تن گوشت قرمز در استان اصفهان تولید کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.