معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: مرغ، تخم مرغ و شیر را بیشتر از نیاز استان تولید می‌کنیم.

حسین ایراندوست با اشاره به نگرانی‌هایی که قبل از اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها وجود داشت اظهار کرد: این نگرانی‌ها با هماهنگی بین مجموعه‌های دولتی، تشکلی و تولیدی رفع شد و اکنون، با گوشت مرغ مازاد تولید مواجه هستیم و با اینکه قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ ۶۳ تومان است، تا قیمت ۴۷ هزار تومان قیمت کاهش یافته است.


او ادامه داد: تولید تخم مرغ با ۴۱۰ تن در روز، بیش از دو برابر نیاز استان است و تولید شیر هم به ۵ هزار و ۲۰۰ در روز می‌رسد که سه برابر نیاز استان است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تنها نگرانی را حوزه گوشت قرمز به خصوص دام سبک دانست و اظهار کرد: تغییرات قیمتی که در در بازار گوشت قرمز اتفاق افتاد، به دلیل افزایش قیمت تمام شده این محصول بود.


ایراندوست با اشاره به اینکه اصفهان صادرکننده گوشت دام سنگین و وارد کننده گوشت دام سبک است اضافه کرد: به دلیل فراوانی عرضه دام عشایری و روستایی و تغییر شرایط در خرید گوشت، تابستان سختی را پشت سر گذاشتیم و به دلیل تفاوت در عرضه و تقاضا، افزایش قیمت ناشی از افزایش قیمت تمام شده دام سبک را در زمستان تجربه کردیم.


او یادآور شد: با ورود دام عشایر به استان این مشکل برطرف می‌شود ضمن اینکه در خصوص توزیع گوشت قرمز نیز اقدامات لازم نیز صورت گرفته تا این شرایط پشت سر گذاشته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.