سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح بیست وهشتمین مرکز آموزشی وتوانبخشی کردستان

بیست وهشتمین مرکز آموزشی وتوانبخشی مشکلات ویژه یادگیری استان کردستان درمنطقه موچش شروع به کار کرد.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان اظهار کرد: مراکز مشکلات یادگیری در حقیقت نقش اورژانس آموزش وپرورش را ایفا می‌کنند که هم مشکلات شناختی، عاطفی و روانی دانش آموزان را تشخیص می‌دهند و هم درمان واقدامات اصلاحی و ترمیمی را انجام می‌دهند.

طالب محمدی با بیان اینکه هم اکنون ۳۸مرکز آموزشی وتوانبخشی مشکلات ویژه یادگیری در استان فعال هستند،افزود : از این تعداد ۲۱ مرکز دولتی و ۷ مرکز غیر دولتی است که فرایند غربالگری، تشخیص، پذیرش، آموزش، توانبخشی و مداخلات مبتنی بر نیاز که براساس برنامه آموزش فردی تنظیم می‌شود را به دانش آموزان جامعه هدف ارائه می‌دهند.

او عنوان کرد: با توجه به شرایط خاص دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه باید قوانین و انتظارات از آنان را مشخص و روش‌هایی را برای هدایت، پویایی و پاسخ به نیاز‌های شان در کلاس تعیین کرد و فنون اصلاح، حمایت و خود مدیریتی و ارتقای رفتار را برای دانش آموزان درنظر گرفت تا از فرآیند آموزشی با توجه به نیاز‌های خاص آنان نتایج بهتری گرفته شود.

محمدی اظهار کرد: در این مراکز برنامه‌های حمایتی برای دانش آموزانی که در معرض خطر افت تحصیلی و یا شکست تحصیلی قرار دارند اجرا می‌شود تا ضمن جلوگیری از گسترش مشکل یادگیری آن‌ها موجبات تحصیل موفق آن‌ها فراهم شود، در واقع عدم تشخیص و درمان به موقع اختلال یادگیری لطمات جبران ناپذیری را به زندگی حال و آینده کودک وارد می‌کند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با اشاره به اینکه هر ساله بالغ بر ۲ هزار دانش آموز دوره ابتدایی جهت دریافت خدمات آموزشی وتوانبشخی از طرف مدارس به مراکز مشکلات ویژه یادگیری ارجاع می‌شوند، افزود: این دانش آموزان علی رغم داشتن بهره هوشی مناسب در یک یا دو درس که اغلب خواندن، نوشتن ویا ریاضی می‌باشد مشکل دارند که به منظور جلوگیری از افت تحصیلی به این مراکز مراجعه واز خدمات آموزشی و حمایتی بهره می‌برند.

محمدی گفت: با تشخیص بهنگام مشکلات ویژه یادگیری وبا مداخلات آموزشی ودرمانی خاص می‌توان در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ومشکلاتی که در اثر ناتوانی در تحصیل وارتباطات این دانش آموزان رخ می‌دهد به نتایج خوبی دست یافت.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان در ادامه عنوان کرد: یکی از عوامل نبود موفقیت تحصیلی در دانش آموزان، وجود مشکلات ویژه یادگیری در آنان است که منجر به افت تحصیلی وکاهش اعتماد به نفس آن‌ها می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.