رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان اظهار داشت: نوآموزان و دانش آموزان مدارس استثنایی، کلاسهای ضمیمه وآموزش تلفیقی - فراگیر مدارس عادی دورههای مختلف تحصیلی از این خدمات بهره مند میشوند.
طالب محمدی گفت: با توجه به کمبود نیروی انسانی متخصص و محدودیت اعتبارات مالی اولویت ارائه خدمات توانبخشی (کاردرمانی، گفتاردرمانی، فیزیوتراپی، تربیت شنیداری) خارج از مدرسه با نوآموزان و دانش آموزان شاغل به تحصیل در مدارس ابتدایی (پیش دبستان، دوره اول، دوره دوم) میباشد.
او برخورداری دانش آموزان نیازمند از سطح قابل دسترسی از سلامتی، پیشگیری از ایجاد یا تشدید ناتوانی با مداخله زود هنگام، ارتقای سطح توانمندیها و قابلیتهای عملکردی، بهبود کیفیت یادگیری از طریق ارایه خدمات توانبخشی، اهتمام در ایجاد امنیت روانی والدین کودکان و دانش آموزان استثنایی از اهداف ارائه خدمات حمایتی وتوانبخشی به کودکان و دانش آموزان استثنایی عنوان کرد.
محمدی افزود: غربالگری و ارزیابی همه دانش آموزان بر اساس پروتکلهای درمانی توسط نیروهای توانبخشی مدارس و ثبت اطلاعات در سامانه جامع توانبخشی انجام میگیرد.
او تأکید کرد: اسناد و مدارک درمانی و توانبخشی از تاریخ ۰۱/۰۷/۱۴۰۱ لغایت ۲۹/۱۲/۱۴۰۱ مورد پذیرش میباشد و تمامی واریزها اعم از هزینههای خدمات توانبخشی و حمایتی به شماره حساب سیبا بانک ملی به نام دانش آموزگیرنده خدمات صورت میپذیرد.
رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: اقدامات انجام شده در زمینه پیشگیری و درمان در راستای دستیابی به سلامت دانشآموزان نوعی سرمایهگذاری برای نسلهای آینده است.