معلولین نیاز به ترحم ندارند

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: نگاه جامعه به معلولین باید و جاهت محور باشد و حقوق آن‌ها مانند افراد عادی رعایت شود تا بتوانند با ایجاد فرصت‌های برابر عادلانه در جامعه زندگی کنند.

طالب محمدی رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان به مناسبت فرارسیدن روز جهانی معلولین ضمن تبریک این روز به جامعه معلولین استان پیامی صادر کرد. متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

۱۲ آذر (سوم دسامبر)، روزهمسویی و عزم ملی در احیای حقوق افراد دارای معلولیت، آگاه سازی جامعه وتکریم کسانی است که علی رغم داشتن برخی محدودیت ها، با استعانت از قدرت الهی و عزمی راسخ، سرافرازانه با تلاش و جدیت در عرصه‌های گوناگون اجتماع ایفای نقش می‌کنند.

روز جهانی معلولین، روزعدالت تربیتی وتوجه به تفاوت‌های فردی است؛ فرصتی برای تغییر نگرش جامعه و زمینه سازی حمایت اجتماعی از افراد دارای معلولیت است که با تکیه بر اراده محکم و خودباوری سرافرازانه درعرصه‌های گوناگون اجتماع ایفای نقش می‌کنند.

مجموعه آموزش و پرورش استثنایی کردستان نیز کلیه امکانات خود را برای ایجاد عدالت تربیتی وتوجه به تفاوت‌های فردی فراهم آورده وبا تلاش درجهت افزایش پوشش تحصیلی، کیفیت بخشی، اجرای برنامه سنجش، توسعه مراکزآموزشی وتوانبخشی مشکلات ویژه یادگیری، توسعه آموزش تلفیقی- فراگیروجلب مشارکت سایر ارگان‌ها درجهت تحقق این مهم تلاش می‌کند.

معلولیت هیچگاه محدودیت و محرومیت از ادامه زندگی اجتماعی ومانع دستیابی به افتخارات و سربلندی‌ها نیست بلکه می‌توان از آن به عنوان عامل شکوفایی استعداد‌ها و توانایی‌های بالقوه یاد کرد.

ارتقای سطح توانمندی افراد دارای معلولیت، شناسایی افراد با مهارت بالا، افزایش مشارکت اجتماعی و اعتماد به نفس، آگاه سازی جامعه درخصوص توانمندی این افراد و تاکید بر حقوق مشخص اجتماعی افراد با نیازویژه ازجمله اهداف نامگذاری روز جهانی معلولین است.

معلولین نیاز به ترحم ندارند؛ نگاه به این طیف از جامعه باید وجاهت محور باشد وحقوق آن‌ها مانند سایر افراد عادی رعایت شود تا بتوانند با ایجاد فرصت‌های برابر، عادلانه درجامعه زندگی کنند.

اینجانب ضمن پاسداشت این روز وتبریک آن به همه افراد دارای معلولیت و خانواده‌های محترم وصبور آنان بویژه کلیه همکاران ودانش آموزان آموزش وپرورش استثنایی استان از خداوند منان سعادت وسربلندی این عزیزان را درعرصه‌های مختلف خواستار و توفیق خدمتگزاری به این بزرگواران را از بارگاه حق تعالی مسالت می‌ کنم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.