سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایران بیش از ۷۷ هزار خروجی علمی در اسکوپوس دارد

معاون پژوهشی وزیر علوم گفت: در حال حاضر ایران بیش از ۷۷ هزار خروجی علمی در Scopus دارد و در رتبه ۱۵ دنیا در تولیدات علمی قرار گرفته است؛ این در حالی است که در ارجاع به مقالات ایرانی هم مقالات کشور ما در رتبه ۱۵ و ۱۶ دنیا هستند.

پیمان صالحی، معاون پژوهشی وزیر علوم در مراسم تجلیل از مقام علمی برگزیدگان کمیته دائمی همکاری‌های علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی (کامستک) گفت: امسال بر اساس منویات رهبر انقلاب سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین است و ما نیز سعی می‌کنیم خروجی‌سازی خود را به سمت تولید و بازار ببریم. 

او ادامه داد: در حال حاضر ایران بیش از ۷۷ هزار خروجی علمی در Scopus دارد و در رتبه ۱۵ دنیا در تولیدات علمی قرار گرفته است. این در حالی است که در ارجاع به مقالات ایرانی هم مقالات کشور ما در رتبه ۱۵ و ۱۶ دنیا هستند. 

صالحی با تاکید به این که بازیگران علم و فناوری در ایران رشد داشته‌اند، تصریح کرد: این رشد در حالی است که ما در بین کشورهای اسلامی و منطقه رتبه اول هستیم. در این سال‌ها علی رغم تحریم‌ها ما ارتباطات بین المللی را افزایش داده‌ایم و اگر می‌گویم دانشمندان ما محدود به مرزهای جغرافیایی و سیاسی نیستند، دلیلش همین است. 

معاون پژوهشی وزیر علوم از رشد مراکز پژوهشی گفت و توضیح داد: در تداوم فعالیت‌های علمی و تولیدات، نگاه ما سمت اقتصاد و تجاری‌سازی است. ما با راه اندازی مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری و… سعی کرده ایم حلقه علم و بازار را یکپارچه کنیم. از سال ۱۹۹۶ اولین آئین نامه‌های شهرک‌های علمی در ایران نوشته شدند که در جوار دانشگاه صنعتی اصفهان فعال شد و تا امروز هم ادامه داشته و در این زمینه رشد کرده ایم. ما امروز ۲۴۰ مرکز رشد در کشور داریم و سعی کردیم در راستای تجازی‌سازی دانش ریل‌گذاری داشته باشیم. 

او در مورد همکاری با سازمان‌های اسلامی مانند کامستک نیز این طور گفت: وزیر علوم ایران برای بازدید از مناطق علمی پاکستان و سازمان کنفرانس اسلامی اعلام آمادگی کرده است و امیدواریم این اتفاق به زودی بیفتد تا سطح همکاری‌هایمان با این سازمان را نیز گسترش دهیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.