سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان:

در غدیر، رهبر حزب الله انتخاب شد

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی گفت: در غدیر، رهبر حزب الله انتخاب شد، رهبری که هدفش جلب رضایت خداوند بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی ضمن تبریک فرارسیدن میلاد باسعادت دهمین اختر امامت و ولایت، واسط فیض و سعادت امام هادی( ع) و امام موسی کاظم( ع )گفت: خودم و همه شمارا به رعایت تقوای الهی دعوت می کنم؛ چرا که تقوای الهی عامل اصلی سعادت است.

او می گوید: حضرت علی (ع)در حدیثی فرموده اند؛ در دنیا زاد و توشه ای برای خود مهیا کنید که در آخرت نگهبان شما باشد؛ چراکه امروز، روز عمل و فردا، روز حساب است.

امام جمعه کرمان گفت: جاذبه های دنیا زود گذر است و مقامات و مسئولیت های کسب شده در دنیا؛ اگر در مسیر رضای خداوند نباشند و عمل نکند، هیچ ارزشی در قیامت در بر نخواهند داشت.

او می گوید: ریشه سعادت انسان، تقوای الهی است و اگر تقوا را رعایت کردید، منتظر آینده ای روشن باشید و این را بدانید که هیچ کس برای آدم قدمی بر نمی‌دارد و تنها خود شخص است که باید در قیامت جوابگوی اعمال خود باشد.

به گفته نماینده ولی فقیه در استان کرمان محور و عنصر اصلی تقوا ۲ مورد، یاد خدا و توجه به معاد و دادگاه عدل الهی است؛ زیرا باید مد نظر داشت که خداوند تعالی مراقبی قدرتمند برایمان است و روزی در محضر و پیشگاه پروردگار حاضر خواهیم شد.

به گفته او اگر تقوا در زندگی ما نمایان شود، آثار حائز اهمیتی در انتظار ما خواهد بود؛ چرا که وقتی باتقوا شدیم، خداوند قدرت شناخت خوب و بد را به آدم خواهد داد و شناخت دوست و دشمن را پیدا می کنیم و فرقان را دارا خواهیم شد.

به گفته حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی فرقان، سعادت و شقاوت را به ما نشان می دهد و اگر می خواهیم قدرت تشخیص داشته باشیم، باید تقوا در خانواده، محیط کار، ارتباط با همسایه و خانواده، تقوای مالی و تقوای سیاسی و ... را بیابیم.

او می گوید: وقتی پرده حرص، طمع، دوستی های افراطی، قوم گرایی، حزب گرایی و... روی عقل را بگیرد و بپوشاند، قدرت تشخیص را از آدم دور می کند و تقوا بی معنا می شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: تقوا پیشه کنیم و به خداوند و معاد توجه داشته باشیم و بدانیم که عالم محضر خداست و در محضر خدا گناه نکنیم.

او در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کرمان گفت: در شرایطی که بحث معیشت مطرح است مسئولان اداره تامین اجتماعی در این هفته که مختص تامین اجتماعی است، خبر خوشی را به بازنشستگان بدهند و از بازنشستگان هم، صبوری را خواستاریم.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی با توجه به سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان می گوید: شورای نگهبان دارای وظيفه هایی است که در صدر آن، نظارت بر قوانین مجلس است که اسلامیت در آن رعایت شود.

او گفت: شورای نگهبان بعد از انقلاب اسلامی وقتی بحث قانون اساسی مطرح شد، حفاظت از قانون اساسی کشور را عهده دار شد و همچنین نیروهای شورای نگهبان در هر مرحله از انتخابات اگر تخلفی ببینند؛ موظف هستند که برخورد کنند.

امام جمعه کرمان با تبریک عید بزرگ غدیر خم، می گوید: مبعث نبوت است و غدیر امامت و ولایت را مطرح می کند.

او گفت: دغدغه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) درباره عید غدیر است؛ چرا که خدای ناکرده عید غدیر که ولایت را تکمیل می کند دچار تفرقه نشود و جشن غدیر جشن امام معصومی است که منصوب خداوند است و امامت او را جشن می گیریم و جشن غدیر، جشن مدیریت عصمت بر جامعه بشریت است.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی گفت: باید توجه کرد که در غدیر، رهبر حزب الله انتخاب شد، رهبری که هدفش جلب رضایت خداوند بود و همسو با رعایت خداوند عمل  کرد و در رابطه با امامت، همه مسلمانان امام و امامت را قبول دارند؛ ولی اختلاف کلامی درباره جایگاه امام (ع) دارند.

به گفته او باید مجری عدالت امامی باشد که معصوم است؛ بنابراین  غدیر، جشن منصوب شدن امامی است که در همین راه عدالت، شربت شهادت نوشید. 

امام جمعه کرمان گفت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به حجاج بیت الله الحرام که در بزرگ ترین اجتماع بزرگ مسلمانان شرکت داشته اند، پیام داشتن وحدت، معنویت و مقاومت برای ۲ محور رضایت خداوند و معاد را ابلاغ کردند. 

او گفت: اختلاف جامعه اسلامی نباید به بیرون کشیده شود و معنویت نباید کم رنگ شود و وحدت اگر رنگ باخت، مسلمانان شکست می خورند؛ بنابراین امیدوارم به این پیام و دستور العمل از جانب مقام معظم رهبری (مدظله العالی) توجه ویژه با جان و دل داشته باشیم؛ چرا که تنها این پیام صرف حجاج بیت الله الاحرام که اجتماع جوامع مسلمانان است، نبوده و برای همه ما مسلمانان است و باید به آن پیام مهم، جامعه عمل بپوشانیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.