رئیس دفتر نظارت انتخابات استان کرمان :

جبهه متحد اسلامی به برکت وجود ولایت در حال رشد است

رئیس دفتر نظارت انتخابات استان کرمان گفت: جبهه متحد اسلامی با وجود ولایت و رهبری و به برکت خون شهدا خصوصا سردار دل‌ها در حال رشد و فراگیری است.

در آستانه ۲۶ تیرماه سالروز تاسیس نهاد مقدس شورای نگهبان به فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب همایش فصلی بصیرتی اعضای شبکه نظارت شهرستان کوهبنان در محل سالن اجتماعات استاد شهید مطهری اداره آموزش و پرورش برگزار شد.

در ابتدای این جلسه رضا توکلی رئیس دفتر نظارت بر انتخابات کوهبنان با استناد به منویات مقام معظم رهبری گفت: شورای نگهبان حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام، یکی از مهم‏ترین نهاد‌های حکومتی، مطمئن‌ترین دستگاه برای حراست از نظام اسلامی و مانع انحراف نظام از خط دین و اسلام و قانون اساسی است.

توکلی می‌گوید: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برای شورای نگهبان وظایف متعددی برشمرده است که یکی از عمده‌ترین آن‌ها نظارت بر انتخابات است.

رئیس دفتر نظارت انتخابات شورای نگهبان کوهبنان گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران، شورای نگهبان یکی از مهم‏ترین نهاد‌های حکومتی به شمار می‌آید به گونه‌ای که نبود آن در کنار مجلس قانون‌گذاری، موجب عدم اعتبار مجلس و مصوبات آن می‏ شود.

به گفته توکلی بر اساس اصل ۹۳ قانون اساسی شورای نگهبان وظیفه دارد تمام مصوباتِ مجلس را از حیث عدم مغایرت با موازین اسلامی و قانون اساسی بررسی کرده تا مصوبات مجلس در صورت عدم مغایرت با قانون اساسی و موازین شرعی، صورت قانونی به خود گیرند.

رضا توکلی گفت: علاوه ‏بر این نقش برجسته، شورای نگهبان مأموریت نظارت بر انتخابات را بر عهده داشته و مرجع رسمی تفسیر قانون اساسی نیز به شمار می‏ آید.

توکلی می‌گوید : علت اصلی نامگذاری این نهاد به شورای نگهبان دو مسئله حراست و نگهبانی از احکام اسلام و صیانت از قانون اساسی می‌باشد.

رئیس دفتر نظارت انتخابات شورای نگهبان کوهبنان گفت: انقلابی بودن، ولایت مداری، عمل به مر قانون، قانون مداری، شجاعت در اقدام به موقع، استکبار ستیزی، استقلال و ... از مهمترین شاخصه‌های شورای نگهبان است.

به گفته توکلی حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری همواره از شورای نگهبان حمایت قاطع و جدی کرده اند که این مهم باعث کینه و نفرت دشمنان و بدخواهان شده لذا به هر طریق ممکن در صدد خدشه دار کردن این نهاد مقدس هستند، اما زهی خیال باطل که این نهاد طی ۴۳ سال گذشته با قدرت و صلابت مسیر حق و حقیقت را طی کرده ذره‌ای از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلابی اسلامی عدول ننموده است.

توکلی گفت: غبار روبی، عطر افشانی و گلباران قبور مطهر شهیدان، دیدار با ائمه جمعه مرکز شهرستان و بخش طغرالجرد، برگزاری همایش بصیرتی اعضای نظارت با حضور رئیس دفتر نظارت استان کرمان، برگزاری زیارت عاشورا در حرم مطهر شهدای گمنام، نصب بنر پیرامون اهمیت و جایگاه شورای نگهبان در مصلای نماز جمعه شهرستان و بخش طغرالجرد از اهم برنامه‌های سالروز تاسیس شورای نگهبان در شهرستان کوهبنان هستند.

در ادامه حجت الاسلام یاور نجم الدینی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار دل‌ها و آرزوی صحت و سلامتی برای مقام عظمای ولایت گفت: در دهه ولایت و امامت قرار داریم در حالی که مردم برای جلوگیری از پراکندگی باید حول محور ولایت و امامت مولای متقیان حرکت کنند تا سعادتمند دو سرا شوند.

حجت الاسلام نجم الدینی می‌گوید :تمام محافل و مجالس نشات گرفته از غدیر هستند لذا باید غدیر همانند محرم بدرخشد.

امام جمعه طغرالجرد گفت: دفتر نظارت شورای نگهبان مانند یک خانواده است که اعضای آن باید مواظب خود و جامعه باشند به برکت حضرت امام و همت شورای نگهبان امروز انقلاب اسلامی در گام دوم افتاده لذا مقام معظم رهبری بیانیه گام دوم انقلاب را صادر کردند.

به گفته امام جمعه طغرالجرد باید توجه به بیانیه گام دوم انقلاب داشته باشیم، چون شورای نگهبان حافظ اسلام و جمهوریت است باید مواظب باشیم که این دو امر مهم خدشه دار نشود.

حجت الاسلام نجم الدینی گفت: اعضای شورای نگهبان باید بدانند که با انجام دادن رسالت به خوبی انقلاب اسلامی بیمه می‌شود اعضای شورای نگهبان جز ناظرین امین هستند که در جهاد تبیین نقش آفرین اند.

حجت الاسلام نجم الدینی می‌گوید: نقش شورای نگهبان در صیانت از جمهوری اسلامی، قانون اساسی، آرای مردم و... باید تبیین شود تا انقلاب بیمه گردد.

در ادامه منصور ذوالعلی رئیس دفتر نظارت استان کرمان گفت:روز حجاب و عفاف را گرامی می‌داریم در حالی که با خون شهدای مسجد گوهرشاد در سال ۱۳۱۴ بر عظمت این روز افزوده شد تا اصل حجاب و عفاف حفظ شود.

ذوالعلی می‌گوید: اعضای شبکه نظارت شهرستان کوهبنان منسجم و خونگرم هستند و تا کنون خدمات ارزنده‌ای انجام داده اند.

رئیس دفتر نظارت انتخابات استان کرمان گفت: انقلاب اسلامی در برابر استکبار شرق و غرب ایستاد در حالی که انقلاب اسلامی بر سه رکن رهبری، مردم و اسلام پایدار است.

به گفته ذوالعلی مدیریت اسلامی حضرت امام و مقام معظم رهبری باعث انسجام انقلاب اسلامی شد در حالی که مردم شرط بقا و زنده ماندن انقلاب اسلامی شدند.

ذوالعلی گفت: دو نهاد مقدس سپاه و شورای نگهبان عامل پیشرفت و ترقی انقلاب اسلامی شدند در حالی که طی ۴۳ سال گذشته دشمنان به شدت علیه انقلاب اسلامی فعالیت می‌کنند.

به گفته رئیس دفتر نظارت بر انتخابات استان کرمان دشمنان در جبهه نظامی با تمام توان ورود پیدا کردند، اما ملت ما با ایمان به خدا، عنایت اهلبیت و ایثار جوانان حماسه‌ای ماندگار خلق کردند لذا انقلاب اسلامی پیروز شد.

او گفت: دشمنان تحریم‌ها، تهاجم فرهنگی از طریق رسانه، ماهواره و فضای مجازی و... را در دستور کار قرار دادند تا به اهداف شوم خود برسند، اما باز هم راه به جایی نخواهند بر‌د.

به گفته ذوالعلی باید بصیرت و روشن بینی خود را تقویت کنیم تا جلوی تهاجم دشمنان به صورت روایت گری گرفته شود.

ذوالعلی می‌گوید: دشمنان نسل جوان را نشانه گرفته و همواره بدنبال تطهیر حکومت پهلوی است جهاد تبیین وظیفه همگان است در حالی که تبعیض و ناعدالتی اجتماعی در دوران پهلوی بر کسی پوشیده نیست.

رئیس دفتر نظارت بر انتخابات استان کرمان می‌گوید: باید ضربه گیر قوی در برابر تبلیغات مسموم دشمنان داشته باشیم، چون در حال حاضر شاهد افول و نابودی دشمنان هستیم.

رئیس دفتر نظارت بر انتخابات استان کرمان گفت: جبهه متحد اسلامی با وجود ولایت و رهبری و به برکت خون شهدا خصوصا سردار دل‌ها با تفکر ناب شیعی در حال رشد و فراگیری است که زمینه ساز حکومت عدالت گستر خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار