رییس کل دادگستری استان کرمان بر استفاده از ظرفیت روحانیون به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و توسعه سازش در جامعه تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در دیدار با امام جمعه زرند و علما و روحانیت زرند گفت: استفاده از ظرفیت روحانیون و علما به منظور توسعه صلح و سازش در جامعه و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از موارد مورد تاکید ریاست قوه قضاییه است.

او می گوید: علما و روحانیون ظرفیت‌های معنوی بسیار قابل توجهی برای تامین عدالت در جامعه و حفظ دستاورد‌های انقلاب، نظام و ارزش‌های دینی هستند.

حمیدی گفت: دستگاه قضایی باید تلاش کند که دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی محفوظ بماند و عدالت اجرا شده و حق و حقوق مردم استیفا گردد و این رسالت بزرگ جر با همکاری مردم، مسوولان و ائمه جمعه و‌جماعات امکان پذیر نیست.

رئیس شورای قضایی استان گفت: روحانیت در تاریخ اسلام همیشه مورد اعتماد مردم بوده اند و مردم برای حل و‌فصل مشکلات خود، رسیدگی به امورات و پیگیری کار‌ها و مسائل شرعیه خود به علما و روحانیون مراجعه می‌کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی گفت: پس از تشکیل انقلاب، وظیفه و رسالت روحانیون دو‌چندان شد، زیرا نظامی در کشور محقق شده که بر مبنای مبانی اسلامی بود و از این رو وظیفه روحانیت برای حراست از مرز‌های فرهنگی، آرمان‌های نظام و پاسخگویی به مراجعات مردمی دو‌چندان شد. 

رییس کل دادگستری کرمان استفاده از ظرفیت روحانیون را فرصتی برای تمامی خدمتگزاران نظام دانست و می گوید: روحانیت و علما باید مددکار و همراه دستگاه قضایی باشند و قضات نیز باید از این ظرفیت بیشتر استفاده کرده و از ارجاع پرونده به علما و افراد متنفذ بیش از پیش استفاده کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی گفت: در راستای پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی نیز باید همه احساس مسوولیت کنیم، زیرا نشستن و نگاه کردن موجب افزایش این مسایل می‌شود و حتما باید کار فرهنگی انجام شود و خانواده‌ها در پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی در بین فرزندان خود فعالانه‌تر اقدام کنند.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: حضور مسوولان در نماز جمعه و جماعت و ارتباط با مردم بسیار مورد تاکید است. حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی از ریاست دادگستری زرند به عنوان فردی صاحب فکر و برنامه یاد‌کرد .

او می گوید: قضات مجربی در استان و شهرستان زرند حضور دارند که با علم و تجربه خوب خود به رتق و فتق امور قضایی مردم می‌پردازند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.