سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دادستان میاندوآب:

زندانیان برای اشتغال به واحدهای تولیدی معرفی می‌شوند

دادستان عمومی و انقلاب میاندوآب گفت: در راستای مصوبات کارگروه اشتغال زندانیان، با همکاری واحدهای تولیدی، زندانیان زندان این شهرستان جهت اشتغال در این واحدها معرفی می‌شوند.

جهانگیر مسعودی در بازدید از یک واحد تولید انواع پمپ در شهرک صنعتی شهید باکری میاندوآب گفت: با هماهنگی اداره زندان و قاضی ناظر زندان از این واحد تولیدی بازدید به عمل آمد و با مدیر این مجموعه توافق شد ۲۵ نفر از زندانیان جهت اشتغال معرفی شوند. 

او گفت:با توجه به فنی و تخصصی بودن کار در این مجموعه، افراد معرفی شده از جوانان خواهند بود تا بتوانند پس از گذراندن آموزش های لازم، مهارت‌های لازم کار در این واحد تولیدی را بیاموزند.

او گفت:در این صورت فرد دارای محکومیت حبس بعد از پایان دوران محکومیت می‌تواند برای همیشه در این واحد تولیدی کار کند و یا در صورت تمایل در بیرون با راه‌اندازی کارگاه در این رشته با هدف اشتغال و ارایه خدمت به شهروندان فعالیت داشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب میاندوآب گفت: افرادی که به آنان رای کار اعطا می‌شود، هر مدتی که در واحدهای تولیدی مشغول باشند جزو دوران محکومیت‌شان محسوب می‌شود و اگر در طول دوره اشتغال مرتکب هیچ گونه جرم و تخلفی نشوند تا پایان مدت حبس به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

مسعودی با بیان اینکه پس از مختومه شدن پرونده فرد، ادامه فعالیت وی به عنوان فرد عادی با کارفرما به صورت توافقی خواهد بود، گفت: شهرک صنعتی میاندوآب دارای واحدهای تولیدی فعال و گسترده‌ای است که می‌توان از ظرفیت آنها در بکارگیری زندانیان که بیشترشان نیروی جوان هستند برای اشتغال استفاده کرد تا بدین روش هم خود و هم خانواده‌هایشان از آسیب‌های اجتماعی مصون بمانند. 

او می گوید:پیرو جلسه کمیته اشتغال زندانیان که پیشتر برگزار شده بود، قرار بود ۱۵۰ نفر از زندانیان در واحدهای تولیدی بکارگیری شوند، که تاکنون ۱۰ نفر در واحدهای مختلف تولیدی بکارگیری شده اند.

او در ادامه با اشاره به نقش دستگاه قضایی در احیای واحدهای تولیدی راکد گفت: در این راستا در کارگروه رفع موانع تولید شهرستان وضعیت واحدهایی که به هر دلیلی تعطیل شده‌اند بررسی و تلاش می شود با حل مشکلات آنها به چرخه فعالیت بازگردند.

مسعودی گفت: در این زمینه یک واحد تولید لبنیات که به علت مشکلات بانکی پلمب شده بود، با ورود دستگاه قضایی و جلوگیری از خلع ید آن، فعالیتش ظرف چند ماه از سر گرفته شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.