رییس کل دادگستری آذربایجان غربی:

ماکو به عنوان پایلوت کشوری در اشتغال زندانیان انتخاب شده است

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی با اشاره به اشتغالزایی یک هزار و ۸۵۰ زندانی واجد شرایط در استان گفت: شهرستان ماکو به عنوان پایلوت کشوری در اشتغال زندانیان واجد شرایط انتخاب شده است.

ناصر عتبانی در جلسه تبیین فرصت‌های سرمایه گذاری و اشتغال زندانیان ماکو گفت: در حال حاضر در سه واحد تولیدی شهرک صنعتی این شهرستان، زندانیان واجد شرایط با هماهنگی دادستانی و اداره زندان بکارگیری شده‌اند.

عتباتی با بیان اینکه اشتغال زندانیان با رویکرد رونق و توسعه منطقه و توسعه اشتغال زایی و کار آفرینی صورت می‌گیرد، گفت: برای حمایت قضایی از واحد‌های تولیدی و سرمایه گذاری کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری این واحد‌ها در منطقه شکل می‌گیرد.

رییس کل دادگستری استان همچنین با اشاره به آموزش برای جلوگیری از برگشت زندانیان به زندان، چرخه اشتغال برای زندانیان را بسیار با اهمیت عنوان کرد و گفت: در حال حاضر در استان آذربایجانغربی یک هزار و ۸۵۰ زندانی واجد شرایط در کارگاه‌های تولیدی و صنعتی مشغول بکار هستند.

عتباتی همکاری خیّرین برای اجرای این طرح را بسیار کار ساز اعلام کرد و گفت: برای ادامه اجرای طرح‌های اشتغالزایی زندانیان به همکاری مسوولان و صاحبان سرمایه و واحد‌های تولیدی نیاز است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این جلسه گفت: علیرغم اینکه ماموریت اساسی مناطق آزاد کمک به توسعه اقتصاد ملی وپیوند آن با اقتصاد بین الملل است، کمک به توسعه اقتصاد ملی با استفاده از ایجاد اشتغال و کارآفرینی مهم است.

محمدرضا عبدالرحیمی گفت: حوزه اشتغال و استفاده از ظرفیت نیرو‌های انسانی موجود در زندان‌ها، می‌تواند کمک و مساعدت لازم را برای ایجاد اشتغال و توسعه فراهم کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در ادامه با استقبال از اجرای طرح بکارگیری زندانیان واجد شرایط برای اشتغال گفت: اشتغال از مسایل  مهم در منطقه بوده و این از بکارگیری افراد در ۳۳۸ واحد تولیدی، صنعتی و کشاورزی فعال منطقه حمایت می‌کند.

او می گوید: منطقه آزاد ماکو از ۸ سال گذشته تمام فعالیت‌های خود را صرف پاسخگویی به نیاز‌های جامعه محلی از جمله زیرساخت‌های راه‌ها و جاده‌ها، مراکز درمانی و آموزشی، احداث مدارس و آبرسانی به روستا‌ها در راستای کمک به توسعه عمران منطقه و محرومیت زدایی کرده است.

عبدالرحیمی از همکاری دستگاه قضا در استیفای حقوق بیت المال و جلوگیری از تعرض به حقوق مردم تقدیر کرد و گفت: سازمان منطقه آزاد ماکو به جّد به دنبال استیفای حقوق بیت المال و جلوگیری از تعرض به حقوق مردم است و در این راستا اقدامات خوبی نیز انجام داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.