سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۵۶۰۰ هکتار زمین کشاورزی در آذربایجان ‌غربی رفع تداخل شد

سرپرست مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان ‌غربی گفت: از ابتدای سال جاری، پنج هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان رفع تداخل و تعیین تکلیف شده است.

مجتبی قلنجی با اشاره به برگزاری جلسات کمیسیون رفع تداخل در آذربایجان غربی، گفت: با توجه به اهمیت رفع تداخل ناشی از اجرای مقررات موازی که منجر به تثبیت مالکیت اراضی ملی، دولتی و مستثنیات اشخاص و به تبع آن صدور اسناد مالکیت کشاورزان می‌شود، در سه ماهه نخست سال جاری، ۴۵ پلاک به مساحت ۴۹ هزار هکتار بررسی شد و بخشی از این اراضی رفع تداخل و تثبیت مالکیت شد.

او با بیان اینکه رفع تداخل اراضی در جهت اجرای ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید انجام می‌شود، گفت: رفع تداخل اراضی کشاورزی زمینه صدور اسناد تک برگی را فراهم می‌کند.

سرپرست مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: این موضوع مهم به کمک تولید و رفع موانع در این حوزه آمده است و همچنین به کاهش دعاوی حقوقی بهره‌برداران منجر می‌شود.

قلنجی می گوید: آذربایجان غربی جزو استان های برتر و پیشرو در رفع تداخل اراضی در کشور است.

او با تاکید بر لزوم مشارکت همگانی در جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی و عرصه های ملی گفت: با هدف تقویت ارتباط مردمی و برای اطلاع رسانی جهت پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی گشت‌های سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی استان به صورت شبانه روزی آماده برخورد با متخلفان و سودجویان در اراضی کشاورزی و دریافت گزارش مردمی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.