رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: ۶ میلیون و ۲۵۰ هزار هکتار از ۱۶ میلیون هکتار از اراضی کشور رفع تداخل شده است.

رئیس سازمان امور اراضی کشور در جلسه قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی و کمیسیون رفع تداخلات اراضی کشاورزی در ارومیه، با بیان این که یکی از دغدغه‌های مهم در خصوص امنیت غذایی کشور آسیب ناشی از تغییر کاربری اراضی کشاورزی است، گفت: ۱۶ میلیون هکتار از اراضی کشور مشمول رفع تداخلات است که تاکنون از ۶ میلیون و ۲۵۰ هزار هکتار آن رفع تداخل شده است.

رضا افلاطونی  طبق برنامه ریزی انجام شده مقرر شده است که تا پایان سال ۱۴۰۲ رفع تداخلات اراضی کشاورزی تعیین تکلیف شده و به اتمام برسد.

وی می گوید: آذربایجان غربی اقدامات خوبی در زمینه رفع تداخلات اراضی کشاورزی انجام داده و جزو استان‌های پیشرو در رفع تداخلات و تثبیت مالکیت اراضی در کشور است.

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: نیاز به امکانات نیروی انسانی و اعتبار وجه مشترک در تمامی استانهاست و به همین علت فضای سیاستگذاری کشور به سمت واگذاری امور به بخش خصوصی در حرکت است.

افلاطونی با اشاره به اهمیت آمار در موضوع رفع تداخلات و صدور سند اضافه کرد: وجود آمار صحیح زیربنای هر اقدامی است و بعد از این جمعبندی اماری می‌شود اقدام به صدور اسناد کرد و برنامه ریزی درستی برای بخش کشاورزی انجام داد.

وی گفت: با صدور سند و رفع تداخلات میزان پرونده‌های قضایی در این بخش نیز به صورت چشمگیری کاهش خواهد یافت.

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: مسولان عزم راسخی در موضوع رفع تداخلات و ادای حق و حقوق شهروندان دارند و در این زمینه تعاملات مطلوبی بین دستگاه‌های مربوطه وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.