سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح امام محله در ۲۷ منطقه استان قزوین اجرایی شد

مسئول امامان محله (رهیار) بنیاد هدایت در استان قزوین از اجرای طرح امامان محلات در ۲۷ منطقه استان به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی و رفع مشکلات مردم خبر داد

حجت الاسلام سید رئوف تقوی از اجرای طرح امامان محلات در ۲۷ منطقه استان قزوین به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی و رفع مشکلات مردم خبر داد و گفت: این امامان محله در مناطق کمتر برخوردار و حاشیه‌نشین استان مشغول فعالیت هستند.

امام محله فرماندهان میادین مختلف فرهنگی و اجتماعی هستند بنابراین برای موفقیت در حوزه‌های مختلف اجتماعی، خانوادگی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، باید مساجد نقطه آغاز تحولات باشند.

وی با بیان اینکه امامان محله در راستای ترویج شعائر دینی در جامعه تلاش می‌کنند، اظهار داشت: به همین منظور بررسی آسیب‌های اجتماعی در همه محله‌های شهر و شناسایی مشکلات آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

در حال حاضر طرح امامان محله علاوه بر شهر قزوین در اقبالیه، چوبیندر، محمدیه، مهرگان، الوند، تاکستان، بویین زهرا و آبیک در حال اجرا است و مساله شناسی، شناسایی مشکلات محله، شبکه سازی فعالیت‌ها و آموزش‌های مربوط به مبارزه با اعتیاد و کاهش مشکلات اجتماعی از جمله اقدامات آنهاست.

 مهمترین وظیفه‌ای که یک راهیار در بنیاد هدایت برعهده دارد، هدایت کردن امامان محله یا راهیاران دیگر در جهت و مسیر درست و مطابق با ایده تحول اجتماعی مسجد محور است.

حجت الاسلام تقوی با بیان اینکه امامان محله با پیش نماز‌ها متفاوت هستند، افزود: این افراد در همان محله ساکن می‌شوند و در کنار مردم حضور داشته و خود را بخشی از همان محل می‌دانند.

 امامان محله مشکلات مردم را در تمام زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بررسی می‌کنند و در جهت رفع آن می‌کوشند و همچنین زمینه اشتغال زایی و مهارت آموزی افراد تلاش می‌کنند.

 امامان محله در این طرح، ضمن اشاعه آموزه‌های دینی و مذهبی در مناطق محروم، با دستگاه‌های اجرایی مرتبط ارتباط برقرار کرده و برای رفع مشکلات مردم منطقه اقدام می‌کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.