سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دسترسی۸۰ درصد روستاهای آذربایجان غربی به اینترنت پرسرعت

مدیرکل ارتباطات آذربایجان‌غربی گفت: ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند.

قاسم جلیلی‌نژاد به مناسبت روز جهانی ارتباطات در گفت‌ و گو با خبرنگاران گفت: یک‌هزار و ۶۷۴ روستای آذربایجان غربی به اینترنت پرسرعت متصل هستند که این آمار ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان را شامل می‌شود و تا پایان امسال میزان پوشش در اینترنت پرسرعت روستایی به ۹۰ درصد افزایش خواهد یافت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی می گوید: در چهار سال گذشته تنها ۱۷۵ روستای استان تحت پوشش اینترنت قرار داشت.

به گفته وی ۲ هزار و ۱۹۶ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان وجود دارد که بیست درصد از آنها شامل بر  بیش از ۴۰۰ روستا در برنامه توسعه روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار دارد.

جلیلی نژاد گفت: هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اتصال روستاهای باقیمانده به اینترنت پرسرعت نیاز است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی می گوید: وزارت ارتباطات طبق برنامه ششم توسعه موظف به برقراری شبکه ملی اطلاعات تا ۸۰ درصد روستاهای استان است.

وی  گفت: تلاش ما بهره‌مندی آحاد مردم از دولت الکترونیک و بهره‌مندی همه از کسب و کارهای اینترنتی است و خدمات رسانی به تمام روستاها را در اولویت داریم.

به گفته جلیلی نژاد مصرف پهنای باند در استان آذربایجان غربی هم اکنون ٣ برابر گذشته است ولی در حال حاضر فقط از یک سوم ظرفیت پهنای باند استفاده می شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.