سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایان آخرین تعمیرات بازدید دوره‌ای واحد‌های بخاری نیروگاه شهید رجایی

آخرین تعمیرات بازدید دوره‌ای واحد‌های بخاری نیروگاه شهید رجایی قزوین با انجام تعمیرات واحد شماره ۲ این نیروگاه به پایان رسید.

 جواد دوستی معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه شهید رجایی گفت: مطابق برنامه ریزی‌های به عمل آمده، فعالیت‌های تعمیراتی واحد شماره ۲ بخاری برای آمادگی بیش از پیش تولید انرژی الکتریکی به ویژه در پیک مصرف تابستان ۱۴۰۱، به پایان رسید.

فعالیت‌های تعمیراتی این دوره در حوزه‌های مکانیک، الکتریک و ابزاردقیق انجام شد که بازدیداز فن‌ها والکتروموتور‌های ۶.۶ کیلوولت، بازدید از کانال‌های دود وهوا، بازدید دوره‌ای مشعل ها، دمونتاژ، بازدید، تست و مونتاژ والو‌های بای پاس، همچنین شست و شوی شیمیایی ایر هیترها، تعویض بسکت‌های سرد ایر هیترها، در حوزه مکانیک و فعالیت‌های مربوط به ژنراتور و سیستم تحریک، تست رله‌های حفاظتی ژنراتور، بازدید از ترانس ها، تست رله‌های حفاظتی، به همراه تست ها، بازدید‌ها و تعمیرات تجهیزات ابزاردقیقی هم در حوزه‌های الکتریک و ابزاردقیق به انجام رسید.

 نیروگاه‌های حرارتی حدود ۹۰ درصد از انرژی الکتریکی کشور را تامین می‌کنند که در این میان، سهم نیروگاه شهید رجایی با ۱۳ واحد بخاری و سیکل ترکیبی، حدود ۴ درصد است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.