سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۳ هزار نفر از اتباع در کاشان بیمه رایگان سلامت شدند

مدیر سرپرستی بیمه سلامت شمال استان اصفهان –کاشان از پوشش بیمه ای سه هزار و ۴۰۰ نفر از اتباع افغان از ابتدای اسفند سال گذشته در شهرستان کاشان و آران و بیدگل خبر داد.

مسلم آشوری گفت: بیمه رایگان اتباع افغان از ابتدای اسفند سال ۱۴۰۰ با انعقاد قرارداد جدید سازمان بیمه سلامت ایران و کمیساری عالی اتباع افغانی آسیب پذیر در حوزه شمال استان اصفهان انجام شد.
او می‌گوید: ۲ هزار و ۶۲۲ نفر از بیمه‌شدگان، از اتباع آسیب پذیر در شهرستان کاشان و ۷۷۸ نفر در شهرستان آران و بیدگل هستند.

معاون مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: انعقاد قرارداد پوشش بیمه پایه سلامت اتباع و مهاجرین خارجی سال ۱۴۰۱ بین سازمان بیمه سلامت ایران با کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد و اداره کل اموراتباع خارجی وزارت کشور اتباع در صندوق سایر اقشار سازمان بیمه سلامت در ۲ بخش آسیب پذیر و غیر آسیب پذیر تحت پوشش بیمه سلامت انجام شد.

آشوری گفت: خانواده‌های آسیب پذیر با معرفی از طرف اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزرات کشور و ارسال لیستی از طرف سازمان بیمه سلامت به استان‌ها به صورت رایگان در پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

او می‌گوید: خانواده‌های غیر آسیب پذیر نیز با پرداخت هزینه سرانه بیمه مصوب سال ۱۴۰۰ هر ماه به مبلغ ۱۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان و در سال به مبلغ یک میلیون و ۵۷۸ هزار تومان برای هر نفر در پوشش بیمه قرار گرفته و از خدمات بیمه‌ای سازمان بهره‌مند می‌شوند.

به گفته او، بیمه شدگان می‌توانند به تمامی مراکز تشخیصی، درمانی و بیمارستان‌های طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت در بخش خصوصی و دولتی مراجعه و از خدمات درمانی سرپائی، بستری و بستری موقت استفاده کنند تا هزینه درمانی آنان درصندوق سایر اقشار در وضعیت آسیب پذیر و غیر آسیب پذیر با رعایت تمامی مقررات مربوطه پوشش بیمه، قابل پرداخت شود.

آشوری گفت: خانواده‌های اتباع افغانی که تا کنون برای بیمه خود اقدام نکرده‌اند می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرار داد در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل مراجعه کنند و در صورتی که از طرف دفتر اتباع خارجی وزرات کشور معرفی شده باشند رایگان و یا در صورت معرفی نشدن با پرداخت حق بیمه به صورت غیر آسیب پذیر در پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.