مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: ۶۰ میلیارد تومان از هزینه سال گذشته بیمه سلامت استان اصفهان به داروی "رمدسیویر" اختصاص پیدا کرد .

محمدحسین صفاری گفت: تأمین سلامت مردم و منطقی کردن هزینه درمان از اولویت‌های مهم اداره کل بیمه سلامت اصفهان است که باید در راستای حفظ و ارتقاء سلامت شهروندان مورد توجه قرار گیرد.

او تأمین امنیت سلامت افراد جامعه را مهمترین رویکرد بیمه سلامت عنوان کرد و گفت: که از طریق پرداخت‌های به‌روز موسسات، ارائه آموزش‌های لازم و نظارت مستمر برای منطقی کردن هزینه‌های درمانی محقق می‌شود.

برغم کاهش ۳ درصدی نُسخ دارویی در ۹ ماه سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل از آن، بازهم شاهد رشد ۲۷ درصدی هزینه‌های دارویی بودیم، این امر را مُبین افزایش پرداخت هزینه دارویی بیمه‌شدگان استان در بخش سرپایی به میزان ۳۲ درصد بیشتر نسبت به سال قبل از آن دانست.

به گفته مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان بخش اعظم افزایش هزینه دارویی مربوط به داروی "رمدسیویر" بوده که از دارو‌های مورد استفاده در درمان کروناست، بطوری که هزینه پرداختی بیمه سلامت در ۱۱ ماه سال گذشته برای این دارو، رقمی بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان بوده است.

از حدود۴۰ میلیون فرد زیرپوشش بیمه سلامت همگانی در کشور، یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از آن‌ها ساکن استان اصفهان هستند که این تعداد شامل ۳۵۲ هزار نفر کارمند دولت، ۳۳۰ هزار نفر بیمه سلامت همگانی، ۱۹۰ هزار نفر بیمه ایرانیان و سایر اقشار و حدود ۵۲۰ هزار نفر بیمه‌شده روستایی است.

سه هزار و ۶۰۰ موسسه در اصفهان طرف قرارداد اداره کل بیمه سلامت هستند و این استان پس از تهران، بیشترین مراکز طرف قرارداد را در کشور دارد.
یک میلیون و ۶۷۰ هزار بیمه شده زیر پوشش بیمه سلامت استان قرار دارند که ۶۷۰ هزار نفر از آن‌ها بیمه روستایی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.