سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید کیت تشخیص سریع بیماری‌های دهان

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: این شرکت موفق به تولید کیت تشخیص سریع بیماری شایع پریودونتایت لثه ای در کشور شده است.

محمد عادل غیاث گفت: پریودونتایت از شایع‌ترین بیماری‌های دهان و دندان در کشور و همچنین دنیا است. بیش از نیمی از جمعیت کشور دچار این بیماری بوده و اغلب از بیماری خود آگاه نیستند.

این بیماری می‌تواند برای دهه‌ها به صورت خاموش باقی مانده و بدون درد یا سایر نشانه‌های بالینی پیشرفت کرده و در نهایت به از دست رفتن دندان بی انجامد. همچنین، این بیماری اثرات متقابلی با بیماری‌هایی مثل دیابت، نارسایی‌های قلبی-عروقی و تنفسی داشته و تهدید کننده‌ی سلامت مادران باردار است.

او می‌گوید که کیت تشخیص سریع پریودونتایت به عنوان یک رها یافت نوین می‌تواند در کمتر از ١٠ دقیقه و تنها با سه قطره نمونه از بزاق فرد و بدون نیاز به تخصص، برای تشخیص وجود بیماری به کار رود.

مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان تاکید کرد: این کیت می‌تواند برای پایش روند درمان بیماری نیز به کار رود. در صورت آگاه شدن از بیماری در مراحل اولیه می‌توان با مراجعه به دندان پزشک متخصص و رعایت نکاتی ساده نسبت به درمان آسان و مؤثر بیماری اقدام کرده و از پیامد‌های دردناک و بعضا غیر قابل جبران و پرهزینه جلوگیری کرد.

تشخیص اولیه بیماری پریودونتایت بدون نیاز معاینه متخصص و روش های تهاجمی در زمانی کوتاه و با کمترین هزینه به کمک این کیت صورت می‌گیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.