مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: فناوران یک شرکت دانش بنیان موفق به طراحی و تولید سامانه های هوشمند سازی و مدیریت از راه دور شده اند.

سید مرتضی شهرآیینی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: نقش هوش مصنوعی هر روز در زندگی ما پررنگ‌تر می‌شود. تلفیق هوش مصنوعی با اینترنت اشیاء و سرور‌های رایانش ابری، برای ادغام مستقیم دنیای فیزیکی و سیستم‌های مبتنی بر کامپیوتر، فرصت‌های فراوانی ایجاد می‌کند که در آن تمام دستگاه‌ها به صورت دو طرفه با هم ارتباط برقرار می‌کنند.

 وجود سیستم‌های هوشمند و فناوری‌های جدید می‌تواند نتایج مثبتی، مانند افزایش خلاقیت را به همراه داشته باشد و زندگی افراد را ساده‌تر کرده و سرمایه را به گردش درآورد. در همین راستا شرکت ما کار طراحی ساخت سه سامانه هوشمند کنترل از راه دور را انجام داده است.

سامانه گلخانه و مزارع هوشمند

شهر آیینی گفت: سامانه گلخانه هوشمند از طریق همگام شدن با تکنولوژی روز دنیا (هوشمندسازی)، باعث بهینه و خودکارسازی کشت محصولات شده و تحول خوبی در کشاورزی به وجود آورده می‌آورد. این گلخانه‌های هوشمند مجهز به فناوری‌های مدرن سنسور و ارتباطات هستند که به صورت خودکار، اطلاعات را از محیط اطراف محصولات دریافت و پردازش می‌کنند. به کمک این فناوری می‌توان تمامی عوامل محیطی را از راه دور و به کمک گوشی یا تبلت خود کنترل و تنظیم کرد.

او می‌گوید: استفاده بهینه از نیروی انسانی، صرفه جویی در مصرف آب، افزایش بهره وری بیش از ۴۰ درصد نسبت به گلخانه‌های سنتی، جلوگیری از هدر رفتن مصرف انرژی در کنترل و نظارت از راه دور سیستم و ایمنی بالا از جمله ویژگی‌های این سامانه است. در این سامانه کاربر علاوه بر آنالیز داده پیشرفته و گزارش و سناریو پذیری از راه دور، می‌تواند کنترل و پایش دما و رطوبت محیط، کنترل و پایش رطوبت خاک، کنترل و پایش شیر و پنجره، کنترل و پایش میزان co۲، کنترل و پایش شیر برقی، کنترل و پایش نور محیط، کنترل و پایش وسایل سرمایشی و گرمایشی، تردد افراد، برق شهری و اضطراری و سامانه‌های هواشناسی را نیز مدیریت کند. همچنین امکان افزایش سنسور‌های مختلف بنا به درخواست کارفرمایان نیز وجود دارد.

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: محصول بعدی ما سامانه خانه هوشمند است. امروزه با توجه به روند رو به رشد ساخت و ساز در کلان شهر‌ها و همچنین استقبال گسترده مردم از امکانات تکنولوژی و تجهیزات مدرن زندگی روزمره، سیستم هوشمند سازی در ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.  قابلیت اتصال به تمامی سنسور‌ها ،دتکتور‌های موجود، قابلیت کنترل و مدیریت یکپارچه با تمامی پلتفرم ها، قابلیت سفارشی سازی امکانات بر اساس نیاز و خدمات پس از فروش بسیار مناسب، از ویژگی‌های این سامانه هوشمند است.این سامانه می‌تواند کنترل هوشمند روشنایی، قفل درب ها، پنجره‌ها و پرده برقی را بر عهده گیرد، همچنین می‌تواند کنترل سنسور‌های امنیتی از راه دور، دمای محیط و آبیاری هوشمند فضای سبز را نیز انجام دهد.

سامانه کنترل معادن- تونل و مکان‌های صعب العبور

شهر آیینی ادامه داد: سامانه کنترل معادن- تونل و مکان‌های صعب العبور یکی دیگر از خدمات ارائه شده است که این روز‌ها کنترل و پایش معادن، تونل ها، کانال‌های مخابرات، برق، گاز، آب و اماکن صعب‌العبور از دغدغه‌های جامعه بشری و هزینه‌های هنگفتی را در بر داشته است؛ لذا هوشمند سازی این اماکن با استفاده از این سیستم هوشمند و کنترل از راه دور، بخش زیادی از نگرانی‌های متولیان امر را از میان برمی دارد.

کنترل و نظارت یکپارچه بر خط، سیستم ایمنی بالا و کاهش هزینه‌های نگهداری و استفاده بهینه از نیروی انسانی، صرفه جویی در وقت و هزینه و گزارشگری بلادرنگ از مزایای استفاده از سیستم هوشمند این شرکت  است.

به گفته شهرآیینی، سناریو پذیری از راه دور، سیستم آنالیز داده گزارش گیری متنوع کنترل و پایش گاز‌های خطرناک، کنترل و پایش تردد افراد، کنترل و پایش سیستم‌های علمی اعلام حریق، تشخیص نشتی آب و گاز، تشخیص اتصال و قطعی کابل‌های برق و مخابرات، روشن و خاموش نمودن خودکار و دستی تهویه هوا، کنترل و پایش سنسور‌های دود فعال نمودن سیستم‌های اطفاء حریق، کنترل و پایش جریان برق شهری و استراتژی کنترل و پایش دما و رطوبت محیط بخشی از امکانات این سامانه هوشمند کنترل است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار