رئیس موسسه آموزش عالی علوم شناختی گفت: نهمین همایش بین المللی علوم شناختی فرصتی فراهم می‌کند تا محققان حوزه‌های مختلف در جریان مطالعات جدید قرار بگیرند.

علیرضا مرادی، رئیس برگزاری نهمین همایش بین المللی علوم شناختی گفت: با هدف کمک به رشد و توسعه فعالیت‌های علمی تحقیقاتی در حوزه‌های مختلف علوم شناختی و ارائه آخرین یافته‌ها و دستاورد‌های علمی محققان داخلی و خارجی، نهمین همایش بین المللی علوم شناختی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی اردیبهشت سال آینده در تهران برگزار می‌شود.

این همایش فرصتی را فراهم می‌کند تا شرایط همکاری بیشتر در فعالیت‌های پژوهشی میان رشته‌ای فراهم شود.

در این همایش ضمن طرح نتایج تحقیقات بنیادی و کاربردی در زمینه علوم شناختی و کارکرد‌های مختلف مغز، صاحب‌نظران در قالب سخنرانی‌های کلیدی، پنل‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی دیدگاه‌های علمی خود را مطرح و مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌دهند.

مباحث علمی در حوزه‌های علوم اعصاب شناختی، روان شناسی شناختی، آموزش و پرورش شناختی، زبان شناسی شناختی، فلسفه ذهن، هوش مصنوعی، مدل سازی شناختی، نقشه برداری مغز، بازتوانی شناختی، ارزیابی شناختی، ابعاد شناختی اختلالات مختلف، شناخت اجتماعی، خلاقیت و شناخت، رسانه و شناخت، فناوری‌های واسط مغز و رایانه مطرح خواهند شد.

همایش بین المللی علوم شناختی، سالانه نزدیک به دو دهه است که در کشورمان به طور مرتب برگزار می‌شود. با توجه به شیوع بیماری کرونا و شرایط موجود، پنل‌ها و سخنرانی‌ها به صورت حضوری و مجازی برگزار خواهند شد تا همه شرکت کنندگان وعلاقه‌مندان بتوانند از مباحث استفاده کنند.

 مرادی گفت: آشنایی با فعالیت‌های پژوهشی در داخل و خارج از کشور در این حوزه و گسترش همکاری‌های تحقیقاتی میان مراکز بین المللی و دانشگاهی فعال در رشته‌های مرتبط با علوم شناختی و ارائه دستاورد‌های تحقیقاتی از دیگر اهداف برگزاری این رویداد علمی بین المللی است.

 این همایش با حمایت شماری از مراکز علمی پژوهشی کشور نظیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی و بهداشتی ایران و برخی دانشگاه‌های دیگر توسط موسسه آموزش عالی علوم شناختی برگزار می‌شود.

تلاش بر این است که همه دانشگاه‌ها و طیف وسیعی از مراکز آموزش عالی در سطح کشور در برگزاری این همایش سهیم باشند.

او گفت: در این رویداد علمی علاوه بر شماری از محققان، پژوهشگران و اساتید حوزه‌های علوم شناختی کشورمان، محققانی از چندین کشور مسلمان با حمایت بخش علمی سازمان کنفرانس اسلامی و نیز سخنرانانی از دانشگاه‌های کشور‌هایی مانند استرالیا، کانادا، آمریکا و دیگر کشور‌ها شرکت دارند.

همایش بین المللی علوم شناختی از۲۴ لغایت ۲۶ اردیبهشت سال آینده در محل همایش‌های بین المللی رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران در تهران برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.