سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در پایان معاملات ۲۵ اسفند رقم خورد

رشد ۷ هزار و ۸۰۸ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس با رشد ۷ هزار و ۸۰۸ واحدی، در تراز یک میلیون و ۳۴۵ هزار و ۳۱ واحد متوقف شد.

  امروز چهارشنبه (۲۵ اسفند) شاخص کل بورس در ابتدای معاملات با رشد ۲ هزار ۲۵ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۳۳۹ هزار واحدی قرار گرفت. در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس با رشد ۷ هزار و ۸۰۸ واحدی، در تراز یک میلیون و ۳۴۵ هزار و ۳۱ واحد متوقف شد.

آقای مصطفی صفاری تحلیلگر بازار سرمایه گفت: امروز بازار روندی مثبت داشت ارزش معاملات و حجم معاملات مثبت بود. با توجه به این که تقریبا بودجه مشخص شده و منتظر تایید شورای نگهبان است این موضوع از عوامل مثبت بر بازار محسوب می‌شود.


ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم هزار و ۷۲۷ میلیارد تومان رسید. «شستا»، «فولاد» و «فملی» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «شستا»، «شتران» و «خودرو» سه نماد پر تراکنش بودند.

شاخص کل هم وزن هم با رشد ۲ هزار و ۶۲۶ واحدی روی پله ۳۴۲ هزار و ۸۰۰ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۹۹۹ هزار و ۲۷۰ میلیون سهم به ارزش ۵ هزار و ۷۴۷ میلیارد تومان رسید.

شاخص فرابورس هم با رشد ۷۶ واحد روی پله ۱۸ هزار و ۲۰۴ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد ۸ هزار و ۹۳ میلیون و سهم به ارزش ۴۱۶ میلیارد تومان رسید.

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های شستا، فولاد و فملی به ترتیب با ۱۱۸۷.۵۳، ۱۱۰۰.۰۷ و ۹۰۱.۰۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های شپدیس، پارسان و کچاد به ترتیب با ۵۸۱.۲، ۳۴۴.۶۶ و ۲۳۸.۲۹ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیرگذار در فرابورس

نماد‌های شاوان، غصینو و صبا به ترتیب با ۱۱.۷۹، ۸.۲۵ و ۷.۲۴ بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های زاگرس، فزر و هرمز به ترتیب با ۷.۹۶، ۳.۵ و ۲.۲۴ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۳۳۶ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «فلزات اساسی»، «فراوده نفتی» و «کانه فلزی» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های وساپا، مبین و خگستر بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های تکشا، سنیر و غبشهر بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های حسینا، بپزد و فگستر بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت قشیر، سدبیر و مفاخر بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های ورنا، خساپا و افران بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های همای، پارند و یاقوت در بورس ایران داشتند.

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های  اراد ۸۶۴،اعتماد و اوصتا بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های اراد۱۰۲، اراد ۱۰۱ و اراد ۱۰۰ در بورس ایران داشتند.

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های ومعادن ۴، فولاد ۲ و خراسان ۲ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های ومعادن ۴، شستا و خودرو بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

نماد‌های اوصتا ۴، اعتماد و اراد ۸۷۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های تجلی، کرمان و اوصتا ۴ بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.