شاخص کل بورس با رشد ۲ هزار و ۴۹۲ واحدی، در تراز یک میلیون و ۳۳۷ هزار و ۲۶۹ واحد متوقف شد.

امروز سه شنبه (۲۴ اسفند) شاخص کل بورس در ابتدای معاملات با رشد ۱۸۹ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۳۳۴ هزار واحدی  قرار گرفت. در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس با رشد ۲ هزار و ۴۹۲ واحدی، در تراز یک میلیون و ۳۳۷ هزار و ۲۶۹ واحد متوقف شد.

آقای محمودی تحلیلگر بازار سرمایه گفت:  بازار امروز تحت تاثیر خبر عرضه سهام دولت در خودروسازان به صورت بلوکی در بورس کالا بود که این خبر بسیاری از سهام خودرویی را برای خرید جذاب کرد.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم هزار و ۹۳۵ میلیارد تومان رسید. «کگل»، «خودرو» و «کچاد» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «خودرو»، «شستا» و «شتران» سه نماد پر تراکنش بودند.

رشد ۲ هزار و ۴۹۲ واحدی شاخص کل بورس
شاخص کل هم وزن هم با رشد یک هزار و  ۲۲۱ واحدی روی پله ۳۴۰ هزار و ۱۷۸ واحد قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۴ هزار میلیارد و ۹۸۰ میلیون سهم به ارزش هزار و ۹۳۵ میلیارد تومان رسید.

رشد ۲ هزار و ۴۹۲ واحدی شاخص کل بورس
شاخص فرابورس هم با اُفت ۹ واحد روی پله ۱۸ هزار و ۱۲۹ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد ۸ هزار و ۹۳ میلیون و سهم به ارزش ۴۱۶ میلیارد تومان رسید.

رشد ۲ هزار و ۴۹۲ واحدی شاخص کل بورس

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های کگل، خودرو و وبملت به ترتیب با ۸۵۰.۹۴، ۵۲۸.۴۸ و ۴۹۲.۲۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های کچاد، شتران و شبندر به ترتیب با ۵۰۶.۳۱، ۴۶۸.۰۱ و ۳۰۲.۶ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیرگذار در فرابورس

نماد‌های دماوند، آریا و بساما به ترتیب با ۶.۹۳، ۴.۹۳ و  ۳.۹۵ بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های غصینو، زاگرس و تجلی به ترتیب با ۱۱.۳، ۷.۱ و ۵.۲۳ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۴۲۸ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «فلزات اساسی»، «فراوده نفتی» و «کانه فلزی» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

رشد ۲ هزار و ۴۹۲ واحدی شاخص کل بورس

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های غدام، پلاسک و خزر بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های بشهاب، ساراب و حپترو بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

رشد ۲ هزار و ۴۹۲ واحدی شاخص کل بورس

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های فگستر، اوان و غگیلا بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت توسن، غصینو و قچار بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

رشد ۲ هزار و ۴۹۲ واحدی شاخص کل بورس

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های افران، کمند و همای بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های انرژی ۱، همای و غدشت در بورس ایران داشتند.

رشد ۲ هزار و ۴۹۲ واحدی شاخص کل بورس

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اعتماد، اراد۹۵۴ و آسامید بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های اراد۱۰۲،اراد ۱۰۱ و اراد ۱۰۰ در بورس ایران داشتند.

رشد ۲ هزار و ۴۹۲ واحدی شاخص کل بورس

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های مدیکو ۲، کارین۴ و صشستا۳۱۱۲ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های خودرو، شیتا و خساپا بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

رشد ۲ هزار و ۴۹۲ واحدی شاخص کل بورس
نماد‌های اراد ۲۱۴، اراد۱۰۳۴ و اراد۳۶۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های تجلی، خذیزل۲ و کرمان بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

رشد ۲ هزار و ۴۹۲ واحدی شاخص کل بورس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار