سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۱۲ درصدی میانگین بارندگی در کردستان

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: میانگین میزان بارندگی استان در سال زراعی جاری تاکنون (اول مهر تا چهار بهمن) ۲۱۹ میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۱۹۶ میلی متر) ۱۲ درصد افزایش داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج - علی پناهی گفت: میانگین بارندگی امسال استان نسبت به دوره بلندمدت (دوره ۳۰ ساله) ۲۱۶ میلی متر بوده که یک درصد افزایش را نشان می‌دهد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان می گوید: در سال زراعی جاری تا کنون در میان شهر‌های استان بیشترین میزان بارندگی را شهر مریوان با ۴۴۰ میلی متر داشته و شهر قروه با ۱۰۵ میلی متر کمترین میزان بارش را داشته است.

به گفته او: بیشترین میزان افزایش بارندگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را شهر سروآباد با ۶۲ درصد داشته است و شهر دهگلان نیز با ۲۳ درصد کاهش بارندگی، بیشترین میزان کاهش بارش را در میان شهر‌های استان داشته است.

پناهی گفت: شهر سنندج مرکز استان در سال زراعی جاری تا کنون ۱۲۶ میلی متر بارندگی داشته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۱۵۰ میلی متر) ۱۶ درصد و نسبت به دوره بلندمدت ۲۲ درصد کاهش بارندگی داشته است.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان در مورد میزان بارندگی شهر‌های مختلف استان از سیستم بارشی هفته گذشته نیز گفت: شهر‌های مریوان با ۸۶ میلی‌متر، سروآباد ۶۴، بانه ۵۹، سقز ۴۷، سنندج ۴۰، کامیاران ۳۵، دهگلان ۱۹، بیجار و زرینه ۱۷ و قروه با ۱۰ میلی متر به ترتیب بیشترین بارندگی را داشتند.

او می گوید: بر اساس پیش بینی‌های فصلی، وضعیت بارندگی امسال استان در فصل زمستان در محدوده نرمال و یا نزدیک به نرمال خواهد بود.

انتهای پیام/م

برچسب ها: بارندگی ها ، کردستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.