معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: در شبانه روز گذشته ارتفاع برف در شهر‌های مریوان، بانه و سقز به بیش از ۵۰ سانتی متر (نیم متر) رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج -  علی پناهی گفت: شهر‌های مریوان با ۵۶ سانتی‌متر، بانه ۵۵، سقز ۵۴، سنندج ۳۳، بیجار ۲۲، زرینه ۱۶، کامیاران ۱۴ و قروه پنج سانتی متر بیشترین ارتفاع برف گزارش شده در ایستگاه‌های سینوپتیک استان را در شبانه روز گذشته داشتند.

پناهی می گوید: بیشترین میزان آب حاصل از بارندگی را نیز در شهر‌های مریوان با ۵۹ میلی متر، بانه ۴۴ و سقز با ۴۰ میلی متر داشتیم و پس از آن شهر‌های سروآباد با ۳۰ میلی‌متر، سنندج ۲۷، کامیاران ۲۵، بیجار ۹، زرینه ۶ و دیواندره و قروه سه میلی متر در رده‌های بعدی قرار داشتند.

به گفته او: فعالیت این سامانه بارشی تا بعدازظهر امروز همچنان شدید و پر قدرت است، اما از امشب تا صبح فردا سه شنبه از شدت بارش‌ها کاسته می‌شود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: روز‌های سه شنبه و چهارشنبه هوای پایداری را در سطح استان شاهد هستیم، اما از اواخر وقت چهارشنبه تا روز پنج شنبه یک سامانه بارش دیگر وارد کردستان می‌شود که بارش‌های آن قابل ملاحظه نیست.

پناهی می گوید: در ۲ روز آینده همچنان شرایط یخبندان در استان حاکم است و پیش بینی می‌کنیم ۱۰ تا ۱۲ درجه دمای هوا افت پیدا کند.

به گفته او: در شبانه روز گذشته شهر زرینه با حداقل دمای منفی ۱۱ درجه سردترین و شهر سنندج با حداکثر دمای ۶ درجه سانتی گراد گرمترین نقطه استان بودند.

انتهای پیام/م

برچسب ها: بارش برف ، ارتفاع برف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.