سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس شورای اسلامی زاهدان:

فرهنگ سازی مهمترین مولفه برای کتابخوان شدن جوانان است

رییس شورای اسلامی زاهدان گفت: با صرف بودجه‌های فرهنگی، فرهنگ‌سازی در بین مردم و استفاده از ظرفیت خیران بابت نذر کتاب زمینه حضور جدی کودکان، نوجوانان ‌و جوانان در امر کتابخوانی فراهم شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حسن سپاهی رییس شورای اسلامی زاهدان در نشست مشترک با مسوولان فرهنگی با بیان اینکه باید در جهت تجلیل از کتاب و کتابخوانی اقدام شود اظهارداشت: ورود ابزارهای جدید مثل تلفن همراه، اینترنت و ‌انواع کنسول‌های بازی باعث شده تا کودکان، نوجوانان و جوانان از کتابخوانی دور شوند.

وی تصریح کرد: مسائلی مانند قیمت کتاب باعث شده تا نوجوانان از کتابخوانی دور شوند در هر صورت فضای مجازی به عنوان رقیبی خطرناک برای کتاب و کتابخوانی تبدیل شده هر چند نرم‌افزارهای کتابخوانی به وفور در بازار هستند اما کتابخوانی و فرهنگ خواندن کتاب امر بسیار با اهمیتی است.

رییس شورای اسلامی زاهدان خاطرنشان کرد: نبود فرهنگ مطالعه، عدم توجه ارگان‌ها به موضوع کتاب، دشواری تألیف و نبود صرفه اقتصادی از موارد بسیار با اهمیتی در از بین رفتن فرهنگ کتابخوانی تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه باید بتوانیم با تعامل با نهادهای امنیتی کتابخانه‌ها به عنوان مکانی امن برای کار فرهنگی استفاده شود اظهارداشت: نتوانسته‌ایم بودجه‌های مشخصی را برای کتابخانه‌هایمان در نظر گیریم چرا که در سطح شهر زاهدان تابلوهای شهری نداریم تا مردم و گردشگران را به سمت کتابخانه‌ها هدایت کند و این مسائل باید به طور جدی بررسی شود.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.