فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اقتصاد تنها جنبه مالی و پولی نیست و جوانان و مردم مهمترین سرمایه هستند که باید حفظ و تقویت شوند، گفت: مقابله با بلای خانمان سوز مخدر نیازمند عزم همگانی و مشارکت مردمی ست.

سردار احمد طاهری فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  با محوریت"جوانان سرمایه‌های اجتماعی و عزم همگانی برای مقابله با بلای خانمان سوز مخدر" بیان داشت: اقتصاد و سرمایه تنها جنبه مالی و پولی نیست بلکه جوانان و مردم مهمترین سرمایه هستند که باید حفظ و تقویت شوند.

وی با بیان اینکه آسیب‌های ناشی از مواد مخدر بحران و بلایی خانمان سوز و است، گفت: مقابله با این مهم نیازمند عزم همگانی و مشارکت مردمی است.

این مقام ارشد انتظامی بر اهمیت استفاده از همه ظرفیت‌های مردمی به ویژه تشکل‌های مردم نهاد برای مقابله با مواد مخدر در استان تاکید کرد و اظهارداشت: مبارزه با مواد مخدر تنها با تلاش یک دستگاه و ارگان به نتیجه نمی‌رسد بلکه باید شرایطی فراهم شود تا در سایه یک مشارکت جمعی تمامی امکانات و دستگاه‌ها به صورت هماهنگ در این راه قدم بردارند.

سردار طاهری به نقش آموزش و پیشگیری در راستای مقابله با مواد مخدر در جامعه اشاره کرد و گفت: آموزش از طریق اقدامات فرهنگی و هنری با زبان گویای هنری با اجرا و برگزاری برنامه‌ها، دارای اهمیت اساسی است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه بزرگترین تهدید برای جوانان کشور معضل مواد مخدر و اعتیاد است، تاکید کرد: فرهنگ سازی در امر مبارزه با موادمخدر در حوزه‌های مختلف از جمله در مراکز آموزشی و دانشگاهی و ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی بر توجه خانواده‌ها و مربیان آموزشی بسیار مهم و تاثیر گذار است.

فرمانده انتظامی استان، داشتن انگیزه، اعتقاد و کار جهادی را لازمه مقابله با این پدیده ناهنجار عنوان داشت و افزود: توسعه مشارکت‌های مردمی و افزایش حساسیت جامعه نسبت به پدیده اعتیاد، موثرترین راهبرد در بحث مبارزه با مواد مخدر است.
سردار طاهری در بخش دیگر از گفت و گوی خود به توطئه‌های نرم دشمنان اشاره نمود و بیان داشت: استکبار و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی به دلیل ناتوانی در رویاروی مستقیم و مقابله نظامی با ملت قهرمان ایران با توان، درصدد صدمه رساندن به ارزش‌ها و باور‌های مردم از طریق جنگ نرم با هدف ورود و گسترش مصرف و مواد مخدر و نیز آسیب‌های اجتماعی پیرامونی آن هستند.

وی به تلاش دشمنان انقلاب برای تخریب باور‌ها و اعتقادات جامعه از طریق شبکه‌های اجتماعی و مجازی خارجی اشاره کرد و یادآورشد: با توجه به ماهیت مخرب این برنامه‌ها بایستی همه مدیران و مسئولان با همکاری مردم و خانواده‌ها با عزمی همگانی و با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و پیشگیرانه برای سالم سازی و عاری شدن جامعه از هرگونه معضلات اجتماعی تلاش خود را مضاعف کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار