سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رضایی کوچی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سامانه ثبت نام در طرح جهش ملی مسکن ۲۸ مهر رونمایی می‌شود

رئیس کمیسیون عمران مجلس زمان راه اندازی سامانه ثبت نام در طرح ملی جهش تولید مسکن را اعلام کرد.

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: سامانه‌ای طراحی شده که از چهارشنبه این هفته ۲۸ مهر رونمایی می‌شود. این سامانه برای افرادی است که مشمول قانون جهش تولید مسکن می‌شوند.

وی در ادامه بیان کرد: افرادی که متقاضی خرید مسکن هستند می‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند و مقرر است که در این سامانه محدودیت زمانی برای ثبت نام در نظر گرفته نشود تا متقاضیان مسکن بتوانند در این سامانه ثبت نام کنند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: افرادی که در سامانه اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند حقشان برای خرید مسکن محفوظ است و طبق روال می‌توانند از تسهیلات قانون جهش تولید مسکن استفاده کنند و نیازی به ثبت نام جدید ندارند و با ثبت نام قبلی مشمول قوانین فعلی دریافت مسکن می‌شوند.

رضایی کوچی خاطر نشان کرد: موضوع بعد این است که شرایطی برای افراد در نظرگرفته شده تا بتوانند در سامانه ثبت نام طرح جهش ملی مسکن ثبت نام کنند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: این افراد باید متاهل باشند، ۵ سال در شهر مورد تقاضا ساکن باشند و ... البته این شرایط امکان تغییر دارد.

وی درباره شرایط ثبت نام بانوان متقاضی خرید مسکن در طرح جهش ملی تولید مسکن گفت: خانم‌های مجرد اگر ۳۵ سال سن داشته باشند می‌توانند در طرح جهش تولید مسکن ثبت نام کنند.

رضایی کوچی درباره شرایط سن آقایان برای ثبت در جهش تولید ملی مسکن نیز توضیح داد: آقایان اگر بالاتر از ۴۰ سال سن داشته باشند و مجرد باشند نیز می‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند و اقدام به خرید خانه کنند.

این نماینده مجلس گفت: فردا وزیر راه و شهرسازی به کمیسیون عمران می‌آید تا درباره اقدامات و عملکردش درباره قانون جهش تولید مسکن توضیح دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: مسکن ، جهش تولید مسکن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۰۳ ۲۷ مهر ۱۴۰۰
اگر خانم یا آقایی مجرد بودند و خونه داشتند هم می تونن متقاضی شوند؟ منظورم خونه 6 دانگ نیست. مثلاً بعد از تقسیم ارث، 3 دانگ یا 2 دانگ از 6 دانگ را ارث برده اند.
ناشناس
۱۲:۲۹ ۲۷ مهر ۱۴۰۰
ما الآن یه خونه داریم توی شهر قدس به یه مرد مجرد داریم اما ترجیح میدادیم به یه متاهل بدیم اما چون خونمون خرج داره باید هزینه اش کنیم تا مرتب تر بشه برای همین مجبور شدیم به ایشون بدیم در عوض ازش کمتر اجاره می گیریم می خواستیم امسال بریم خونه ی خودمون بشینیم اما مستاجرمون به همسرم گفت که توی این ساختمون چند تا مجرد زندگی می کنن گفت من مجردم برام فرقی نمیکنه اما اینجا مناسب زندگی کردن برای فرد متاهل و زن و بچه دار نیست اگر خودم ازدواج کنم اینجا نمی مونم و زنم رو اینجا نمیارم باور کنید این طرحی که با این شرایط گذاشتن آسیب های اجتماعی زیادی به دنبال داره امیدوارم مسئولین بیشتر فکر کنن و با تدبیر بیشتری تصمیم گیری و عمل کنن ...
ناشناس
۰۸:۴۸ ۲۷ مهر ۱۴۰۰
آقا بالای ۴۰ سال که میشه خونه مجردی؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخه چجوری با زن و بچه بریم زیر این خونه ها؟؟؟
کاری کنید این خونه ها نشه خونه مجردی شرطشو بزارید ک طرف حتما زن بگیره بعدش تحویلش بدین یا اینکه به متاخل اجاره بدش بعدا زن گرفت بیاد زیر خونه
ناشناس
۱۵:۰۴ ۲۷ مهر ۱۴۰۰
من و خواهرم و برادرم بعد از فوت پدر و مادرم تنها شدیم و مجردیم. آزارمون هم به کسی نمی رسه. قبول دارم بعضی ها رفتارهای بدی دارند مناسفانه و چهره بقیه رو هم خراب می کنند.
ناشناس
۰۸:۴۸ ۲۷ مهر ۱۴۰۰
شرایطش چیه ؟؟ مسکن ملی قبلی که توی اراک میگن باید 67 میلیون اول بدی و ماهی دو میلیون و خورده ای هم قسط بدی . این دو میلیون و نیم رو به کرایه خونه ای که فعلا در اون ساکنید و خرج و مخارج زندگی اضافه کنید به علاوه این که وام هم میگیری برای پول پیش خونه !! دیگه کسی که مسکن ملی میخواد حقوق و درآمد چندانی نداره و شام و ناهارش سیب زمینیه چطور میتونه این شرایط رو قبول کنه ؟؟ سیر از گرسنه خبر نداره
ناشناس
۰۸:۳۴ ۲۷ مهر ۱۴۰۰
اینام مثل دولت قبلی فقط از سامانه ها رونمایی میکنن!
کار کنید یه سایت راه انداختن انقدر سروصدا نمیخواد
ناشناس
۰۸:۳۴ ۲۷ مهر ۱۴۰۰
اینام مثل دولت قبلی فقط از سامانه ها رونمایی میکنن!
کار کنید یه سایت راه انداختن انقدر سروصدا نمیخواد
ناشناس
۰۴:۰۵ ۲۷ مهر ۱۴۰۰
چرا آقایان مجردبالای چهل سال ولی خانم مجرد بالای سی و پنج سال چقدر تبعض برای آقایان وجود دارد تمام قوانین در این کشور به نفع خانم هاست یکباره بگویید تصمیم به نابودی آقایان گرفته ایم در هیچ کشوری چنین قوانینی وجود ندارد حتی قبل از انقلاب به آقایان مجرد زمین دولتی می دادندمحدودیت سنی هم وجود نداشت که بعد از انقلاب حذف شد والان سن بالای چهل سال را تعیین کرده اند
ناشناس
۰۳:۲۷ ۲۷ مهر ۱۴۰۰
درود بر شما آقای رئیسی امیدوارم یک بار دیگر انقلاب را از نو برپا کنید که در چهار سال دوم ریاست جمهوری شاهد سیل عظیم مردم برای شرکت در انتخابات باشیم. بیشترین و بد ترین مشکل مردم همین نداشتن مسکن است که باعث شده معیشت آنها هم به خطر بیافتد.با خونه دار شدن اقشار ضعیف نه تنها مشکل مسکن بلکه مشکل معیشت مردم هم حل خواهد شد انشاالله (پیروز و سر بلند باشید)تشکر از سایت محبوب و مردمی باشگاه خبر نگاران جوان.
ناشناس
۰۱:۰۳ ۲۷ مهر ۱۴۰۰
بالای سی وپنج برا خانمهای مجرد چی؟!!ممیتونند مسکن داشته باشند؟
عماد
۰۰:۵۶ ۲۷ مهر ۱۴۰۰
اگر آقایی زیر 40 سال بود و مجرد هم بود چی؟
ناشناس
۱۶:۵۹ ۲۷ مهر ۱۴۰۰
دادش تو که میتونی خونه بخری خب برو زن بگیر اینقدر هم مجرد نمون!