شهردار تهران گفت: تهران با توجه به ۱۲ هزار هکتار بافت ناپایدار و حدود ۴ هزار و ۵۶۵ هکتار بافت فرسوده و به همین میزان، بافت فریز شده شهری می‌تواند سهم و ظرفیت خوبی برای قانون جهش تولید مسکن داشته باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زاکانی شهردار تهران درباره محتوای مسائل مطرح شده در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: تهران با توجه به ۱۲ هزار هکتار بافت ناپایدار و حدود ۴ هزار و ۵۶۵ هکتار بافت فرسوده و به همین میزان، بافت فریز شده شهری می‌تواند سهم و ظرفیت خوبی برای قانون جهش تولید مسکن داشته باشد.

وی ادامه داد: انتظار‌ها در جهت ایجاد تسهیلات و کمک‌های قانونی و حمایت‌های لازم مطرح شد و کمیسیون نظر فوق العاده مثبت و نگاهی دقیق داشت.

زاکانی بیان کرد: از ۱۵۰۰ واگن مترو در ۷ خط فعال، ۳۶۴ واگن از رده خارج شده و عملا ۶۰ درصد از تعداد باقیمانده نیاز به تعمیرات اساسی دارد.

شهردار تهران اضافه کرد: استفاده صد در صدی از این خطوط هفتگانه نیاز به هزار و ۵۰۰ واگن اضافه دارد، این غیر از ۴ خطی است که باید اضافه شود.

وی با بیان اینکه فرسودگی فوق العاده بالایی در حوزه حمل و نقل عمومی وجود دارد، تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد اتوبوس‌های بخش خصوصی فرسوده هستند. تمهیداتی که برای رفع این مشکل در نظر داریم، به همراه نیازمندی‌ها اعلام کردیم.

زاکانی گفت: عمر حدود ۹ و شش دهم سال را برای حدود ۷۸ هزار تاکسی و ون در نظر داریم و ون‌ها که بالغ بر ۶ هزار دستگاه هستند، ۱۰۰ درصد فرسوده اند و باید نوسازی شوند.

شهردار تهران اظهار کرد: موضوع زیرساخت ها، بزرگراه‌ها و امکانات معابر و... در نشست با کمیسیون عمران مطرح شد و همچنین، مقرر شد کارگروهی در این حوزه‌ها ایجاد شود. بنا شد در بودجه ۱۴۰۱ و برنامه هفتم احکامی را برای کلانشهر تهران داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۲۵ مهر ۱۴۰۰
اگر میخواهی کار خداپسندانهای بکنی دست پیمانکارها را قطع کن چون اگر یادت باشد سرمایه داراها این پمانکاران را اوردند که خودشان سودببرن یعنی علنی دست در جیب کارگر کردن کار کردن دیگر دلال نمیخواهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
آقای زاکانی اگر میخواهی کار خداپسندانه انجام بدهی اول از همه به حقوق نیروهای پیمانکاری شهرداری توجه و دست پیمانکار را از سفره آنها قطع کنید کارگر فضای سبز شهرداری هست که ۵ ماه حقوقش عقب افتاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۲۵ مهر ۱۴۰۰
کارگر فضای سبز دم خونه ما افغانی است حیف پول که بهش بدن افتضاحه کلا فقط با افغانی قرارداد میبندند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
خسته نباشی بجای کم کردن جمعیت تهران که داره ئمیترکه داره زیادش میکنه بابا کاری کن شهرهای دیگر اباد بشن مردنم برگردن شهرهاشون اونجا راحت زندگیی کنند
آخرین اخبار